Tips? ang "sjølskading" i sinna!

sorciere_

Forumet er livet
VIP
...Når Joakim blir trøtt og sur.... så dunker han hodet sitt hardt i gulvet... eller på meg.... eller haka i bordet.....
det kjem spesielt høg dunkelyd når han dunker i gulvet... oghan har skrapemerker og er blå i panna... [&:]

eg gjorde vist akkurat det samme når eg var lita... [>:]

tips, anyone? eg ønsker at han skal slutte med det!!! :P han vert jo berre meir forbanna av det... [8D]

Aner ikke, men dytter :)

Da tanteungen min som nu e over 20 år gjorde det, så fikk ho beskjed av helsepersonell å lugge i nakkehårene hennes..
Men sia det ikke e lov nu lengre så har e ikke anelse annet enn å si nei og avlede den tendensen.

men det er som om han VIL slå hodet i gulvet... legger eg noko framfor panna så han ikkje skal treffe gulvet, så vrir han seg så han kan dunke hodet i gulvet:P

Ser jo heilt dust ut:P og eg må jo le av han (veit det er litt slemt), for han griner jo meir av å gjere det fordi han får vondt:P  einaste pappa kunne seie var at det er utrulig kva som kan gå i arv..... Haha!!!:P

storebror her i huset gjør det også og han dunker da ganske kraftig med hodet på gulvet og hadde flere ganger et svært kul i panna.

Ut av min erfaring bør du sørge før at han ikke gjør det. Det bli enda verrer når dem kommer i trasaldern og han bør ikke slippe unna med det.
Det som jeg har gjort da Fridtjof var små var at jeg tok han i fanget og prøvde å roe han ned.

Da han har blitt litt størrer har jeg fått denne boka her
http://www.goboken.no/en/Butikk/Produkter/GBN/Trompet-den-lille-elefanten/
Vi har lest den mange ganger og i boka så teller elefantmamma rolig til 10 når den lille bli sint. Så dette gjør vi også når Fredrik bli sinna og det hjelper nesten alltid.

ORIGINAL: addi

storebror her i huset gjør det også og han dunker da ganske kraftig med hodet på gulvet og hadde flere ganger et svært kul i panna.

Ut av min erfaring bør du sørge før at han ikke gjør det. Det bli enda verrer når dem kommer i trasaldern og han bør ikke slippe unna med det.
Det som jeg har gjort da Fridtjof var små var at jeg tok han i fanget og prøvde å roe han ned.

Da han har blitt litt størrer har jeg fått denne boka her
http://www.goboken.no/en/Butikk/Produkter/GBN/Trompet-den-lille-elefanten/
Vi har lest den mange ganger og i boka så teller elefantmamma rolig til 10 når den lille bli sint. Så dette gjør vi også når Fredrik bli sinna og det hjelper nesten alltid.

Tusen takk for tips!!:) Den skal definitivt kjøpast!! Eg gjorde det ganske lenge ifølge mamma og pappa... og...ehm.. det ser temmelig fælt ut med blåveisane joakim har i hodet.. :P har ikkje lyst til at han skal sjå så skamslått ut heile tida:P

er kun å løfte joakim opp som hjelper... så det hadde vert fint om han fant ein anna måte å få kontroll over tempramanget sitt på:P

den boka hjelper oss masse, barna bli avledet og roer seg ned.

For litt størrer barn har jeg også en annen kjempebra bok, men den er på tysk. Men jeg skal undersøke om den boka også finnes på norsk. Strategien er da også å avlede barna, men på en litt annen mate.

Fredrik bli så langt ikke like sinna som storebror, men gjennom han har jeg fått en del erfaring med dette. Han har forresten arvet det fra faren sin. Det er virkelig viktig at du stopper han når han gjør det. Ikke for det at han kan skader seg men fordi ellers vil trasaldern ender opp i en virkelig mareritt. Når han forholder seg slik er du nødt å sette foten ned. Han få lov å bli sur, men det finnes grenser der også.

Utrolig gode tips og råd fra deg, addi. Dytter denne opp, jeg [:)]

ORIGINAL: addi

den boka hjelper oss masse, barna bli avledet og roer seg ned.

For litt størrer barn har jeg også en annen kjempebra bok, men den er på tysk. Men jeg skal undersøke om den boka også finnes på norsk. Strategien er da også å avlede barna, men på en litt annen mate.

Fredrik bli så langt ikke like sinna som storebror, men gjennom han har jeg fått en del erfaring med dette. Han har forresten arvet det fra faren sin. Det er virkelig viktig at du stopper han når han gjør det. Ikke for det at han kan skader seg men fordi ellers vil trasaldern ender opp i en virkelig mareritt. Når han forholder seg slik er du nødt å sette foten ned. Han få lov å bli sur, men det finnes grenser der også.

ja, eg kunne ikkje vert meir einig...! Er lov å bli sur og sint, men ikkje  å drive å skade seg sjøl!

Tuusen takk for tips, addi!! Setter veldig pris på det!:)

bare hyggelig!

Jeg har undersøkt, den andre boka jeg snakket om få man bestille via tannum, men dem selger den bare på tysk. Jeg kjenner en ekspert for barnebøker og skal spørre han om det finnes en lignende bok her i norge. Hvis ikke kan man jo kanskje kjøpe det på tysk og jeg kan lage en oversettelse som du kan printe ut og lime inn i boka.

Back
Topp