Tips ang. mating?

• Trådstarter Trådstarter DaintyDelusiveDoll
  • Opprettet Opprettet
D

DaintyDelusiveDoll

Guest
Lillo har aldri vært noen storspiser, men nå som hun begynner og bli så stor, skulle jeg helst sett hun spiste litt mer enn hva hun gjør.

Hun har aldri spist grøt, har 4 mnd. grøt på kveldsflasken hennes bare for å få i henne litt mat. Middagsglass har hun heller aldri likt.
Hun spiser litt av vår middag, men da max 10 skjeer. Og brødskive spiser hun max en halv, men som oftes bare 1/4.

Så iløpet av en dag spiser hun ca 180 ml melk, en halv brødskive og litt frukt. Pluss kveldsflasken med grøt. Syns det er fryktelig lite.

HS er ikke noe hjelp i, hun sier jeg bare må fortsette og prøve, og jeg gjør jo det, men ungen nekter og spise.
Har prøvd å la henne spise selv, få andre til å mate, mose maten, ha klumper i maten, og ha biter, men ikke f... om hun vill ha.

Noen som har tips?

Prøvd å la henne spise brødskive selv? I går kuttet jeg opp skive i små biter og strødde de på brettet til høystolen til lillegutt så han kunne kose seg og grise litt på egenhånd. Og jammen gav han seg ikke før han hadde spist 3 skiver!! (pleier max å spise 1). Han koste seg kjempemasse [:D]

Iverill: Takk for tips, skal prøve det[:)] Håper også hun får litt matvett snart.

ruthaja: Ja, står i HI, lar henne prøve selv, men hun spiser ikke mer likevell. Men takk for tips[:)]

Må signerer tyttebæra her litt.
Har ikke fått i Matheo mat de siste dagene, så prøvte jeg og gi han grøt og litt brødskive mens han satt i badekaret og det funka det asså :p

Edit: Dette var på kveldstid asså.
Kan ikke bade til hvert måltid :p haha

ORIGINAL: Ylva09

Yoghurt med havregryn i funker godt til brødskiv måltid.
Også kan du jo lage havregrøt selv.

Har prøvd med havregryn, hun kan spise litt, men ikke mange skjeiene. Hun spiste en halv kaffekopp med havregryn og melk her en dag, men etter det vil hun ikke ha.[8|]

ORIGINAL: Tyttebæra

Kanskje det kan bli en dårlig vane, MEN; Har du prøvd og la henne farte rundt mens du mater henne med skive? Når vi er borte og ikke har stol, så farter han rundt på gulvet og jeg putter inn en bit når han er ferdigtygga. Da glemmer han seg av, og spiser i MASSEVIS.
Men som sagt, kanskje det kan bli en dårlig vane, men verdt og prøve [8D]
Ellers har jeg dessverre ingen tips. Jonas HATA brødskive før, men plutselig en dag så presterte han og spise 4(!!!) skiver! Så det kommer, det gjør det. Men det er noe herk allikevel!
Lykke til, snuppa [:)]

Ja, stolen reiser hun seg somregel bare i, så vi sitter mye på gulvet og spiser[:)]  Dårlig vane eller ikke, jeg er fornøy så lenge hun spiser jeg[:)]
Får i henne litt mer hvis vi sitter fremfor TV'n og det er reklame[:D] Men likevell ikke mer enn en halv brødskive. Har til og med prøvd nugatti (fy meg), men hjalp ikke.

Flinke Jonasen!! 4 skiver er jo mer enn jeg spiser[:D][:D]

Takk for det[:D]

ORIGINAL: Drcat

Må signerer tyttebæra her litt.
Har ikke fått i Matheo mat de siste dagene, så prøvte jeg og gi han grøt og litt brødskive mens han satt i badekaret og det funka det asså :p

Edit: Dette var på kveldstid asså.
Kan ikke bade til hvert måltid :p haha

Hihi, nei, litt stress og bade hver gang de skal spise[:)] Men skal prøve og gi henne mat i kveld når hun skal bade, takk for tips[:)] Har jeg ikke tenkt på engang[:)]

ORIGINAL: Julia89

Har du prøvd å mate mens hun ser på tv? (vet det er en dårlig uvane men..)
Melissa blir så fokusert på tven, så hun glemmer at hun spiser av og til! Hun er også småspist..

Igår brukte vi 1,5 time på en skive... [X(]

Ja, går ned litt mer når hun får se på reklame[8D]

1,5 time på skive ja.. Lengste vi orker å holde på er maks en time, så prøver vi heller igjenn litt senere.

Ja skikkelig frustrerende at det tar så evig lang tid! Jeg har jo så mye tolmodighet.. not

Ser den! Vi får bare trøske en trakt i munnen på den og ylle på med mat![8D][8|] Neida, får tro de skjønner at met er nammnamm og at den begynner å gå ned på høykant! De trenegr jo mer og mer mat etterhvert som de blir mer aktive.

Back
Topp