Tips ang luft/dårli mage te baby..(litt lang)

stjernepia

Betatt av forumet
Som alle veit har ikke babyan kontroll på nåkka, av å te træng dæm kansje litt hjælp får å få ut luft å avføring. Kansje dæm knip ijænn å ikke får te å slapp av sånn at d kjæm sjøl. Bruk tempratur målern te rompa me litt olje på å massere vældi forsikti helt i åpningen på rompa så vil babyn ættervært slapp av å får ut diverse. (sirkelbevegelsa åsså skyve du tempmålern litt opp,ned å begge sidene. Så bynne du me sirkla ijænn osv). Ikke bruk q-tips får den bli får hard te rompa å dæm bli sår, ikke for ofte får da lære dæm sæ d ikke sjøl. Bare av å te dær man sjer ongen slit me å få d te. Husk å ikke stå fårran ongen får d kan bli skikkeli trøkk i d som kjæm.

D buldra mi magen te dattra mi hær om dagen å da fikk æ d tipse te pappa. Han har jort d samme te mæ å søskenan min når vi va små å har aldri hadd problem me at vi har hatt luft osv. Da vist han mæ derre å d kom en shit sprut som sikkert hadd forre 2 meter viss d ikke hadd vorre for væggen, d kom masse luft å avføring ut ( hu hadd basja som normalt så vart sjokkert over mengdn ).
Hu fikk 2 runda litt seiner når ting hadd komme længer ne i tarmen å hu vart stor fornøyd å smila kjæmpe masse.
Håpe itj nånn tænke styggt om herre, æ vælge no værtfall herre framfor at dattra mi slit får at hu ikke får d te.
Hjælpe helt sikkert for flere hær åsså :)

Man burde ikke gjøre det. Har selv en gutt som har slitt med forstoppelse, de på sykehuset ga meg beskjed om å aldri stikke termometer eller liknende i rumpa for å få ut bæsj... Massering av mage og under føtter er mye bedre.

ORIGINAL: *April*

Man burde ikke gjøre det. Har selv en gutt som har slitt med forstoppelse, de på sykehuset ga meg beskjed om å aldri stikke termometer eller liknende i rumpa for å få ut bæsj... Massering av mage og under føtter er mye bedre.

Enig. Det står forøvrig også det samme i alle spedbarnsbøker jeg har lest, inkludert den man får på sykehuset. Eneste grunn til å stikke noe opp i rompa på baby er for å måle tempen eller gi en stikkpille. Og man skal aldri rote rundt på den måten du beskriver - det kan gi skader innvendig[:(]

Jeg fikk også høre på sykehuset at det hjalp å bruke termometeret. Men ikke for ofte. Og mamma fortalte at hun brukte å gjøre det samme på oss.

ORIGINAL: Athravil

Enig. Det står forøvrig også det samme i alle spedbarnsbøker jeg har lest, inkludert den man får på sykehuset. Eneste grunn til å stikke noe opp i rompa på baby er for å måle tempen eller gi en stikkpille. Og man skal aldri rote rundt på den måten du beskriver - det kan gi skader innvendig[:(]

Da må det være noe tull. For jeg fikk beskjed på sykehuset om at hvis han hadde problemer så kunne jeg bruke termometer og vaselin i åpningen.
det gjorde de forøvrig også når han hadde problemer med å få ut første bæsjen....

har også fått beskjed om å stimulere endtarmen hvis di sliter med forstoppelse. 

ORIGINAL: Athravil

Enig. Det står forøvrig også det samme i alle spedbarnsbøker jeg har lest, inkludert den man får på sykehuset. Eneste grunn til å stikke noe opp i rompa på baby er for å måle tempen eller gi en stikkpille. Og man skal aldri rote rundt på den måten du beskriver - det kan gi skader innvendig[:(][/quote]

D e jo ikke snakk om at man ska langt oppi som kan gi skada, bare helt i kantn å vældi forsikti..

Back
Topp