Tips ang klær du får i barselgave

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Jeg vil bare gi et tips til dere som får klær til babyen i gave. Dersom de kommer fra en butikk hvor det er enkelt å bytte (som Cubus, Lindex, H&M) og dersom du bor i ok nærhet til aktuelle butikk, ikke vask dem med en gang! La dem ligge, og se om du får bruk for dem først.
F.eks. Det kan hende du får masse klær i 62, men at ungen vokser fort akkurat da, og du nesten ikke trenger den størrelsen. Da får du mye mer ut av gavene og klærne om du bytter noen av 62-erne i 68. Slik sparte jeg penger og hadde bedre samvittighet (færre klær som ble lite brukt) med vårt eldste barn.

Sååå enig her! Det er ikke utakknemlighet å bytte gaver (det er værre å ikke få brukt det) . Jeg leverte inn endel sist da vi fikk så mye klær i like størrelser. Hun rakk aldri bruke alt. Da kunne vi heller bruke gavekortene for å spe på etterhvert som vi fikk behov. :)

Kjempelurt å vente å se ja. Har selv byttet i andre størrelser etter behov. Men har prøvd å bytte ganske fort for vil ha det vi fikk, bare i andre størrelser.

Back
Topp