Tips ang forkjølelse?

kakkeline

Gift med forumet
Har du et godt råd mot forkjølelse?
renner i øyne å nese, hoster masse, ikke alltid hosten kommer av seg selv, så ser ut som hun blir kvelt[:(] morsmelk hjelper jo mot alt men hva gjør jeg med den? spruter i nese og øyne?
syns det er skummelt at hun er forkjølt, er jo bare 9uker....

Huff! Er ikke noe gøy..[:'(]

Her har jeg "sprøytet" mm i øyne og nese, og det har hjulpet en del...
Har brukt samme metode som når jeg prøver å få opp rap, så har det kommet en del slim..
Hvis hun er flink til å "speile" deg, så kan du prøve å late som om du hoster, så kanskje hun gjør det samme? Det gjorde jeg og han prøvde litt så fikk han til å hoste opp litt slim..

Kan høre meg tanta til sambo som er HS om hun har noen råd... Så kan jeg skrive inn her når jeg har fått svar fra henne[:D]

evelina har også vert litt forkjøla. tett i bihulene, hostete og hatt øyekatar.
om nettene har det virket som om hun blir kvalt av slimet, akkurat som du skriver..
et godt tips er å løfte madrassen i hode-enden av senga ca fem cm. legge en fjøl under eller noe..
siden de ikke kan ha noe under hodet så hjelper det å ligge litt skrått.
vet selv at det er grusomt å sove flatt når jeg er forkjøla og tett.
dette er et råd fra helsesøster.

dryppa morsmelk i øynene hennes kveld og morning, og masserte langs nesen ved øyet, der tårekanalene ligger. etter et par dager var hun kvitt alt puss fra tårekanalene.
fikk tips om dette av legevakta i romjula, da hun ikke klarte å åpne øynene sine, og de ikke ville gi antibiotika til så små uten at det er heelt nødvendig.

prøvte også morsmelk i nesen, men syntes ikke dette fungerte noe særlig.
så jeg har kjøpt saltvann som funker noen ganger, og nesedråper til barn over 4 uker (RHINOX 0,1 mg/ml), og drypper dette 15 min før amming, hvis saltvannet ikke er løsningen.

har nesesug som jeg suger ut snørr fra nesa med når jeg hører hun er litt tett eller surklete.

du kan jo ringe legevakta å hørre hvilke råd de har, hvis du synest hun virker veldig plaget.
masse lykke til.. håper lille jenta di blir kvitt forkjølelsen snart :)

Saltvannsdråper er jo bra. En sånn nesesug er nok heller ikke så dumt! Men vær obs hvis det surkler i brystet og babyen har vanskelig for å puste- rs- virus (og andre virus ) ute og går... Vår lille måtte på sykehus men er omtrent frisk nå, heldigvis. God bedring!

Forkjøla her òg.. og bare 6 uker[:(].. spruter mm i nesa kveld og morgen slik at hun ikke blir så tett. Fant ut at det var lettest og presse ut litt i en skje og helle det inn...
ellers hoster hun en del også, så mamma får litt vondt i  hjertet.... men håper det snart er over..
Har vært hos lege og fått sjekka at det ikke er noe bakterielt...

Har desverre ikke fått svar enda, men skal skrive inn her hvis hun svarer[:D]

Back
Topp