Tips ang facebook etter fødsel:)

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Steng kommentarfeltet ditt en stund før termin!

Jeg gjorde dette sist, da vi har noen i familien som er veldig aktive på facebook. Ville gjerne annonsere babyen når vi var klare for det:)

Kan også være lurt å gjøre sånn at man må godkjenne at det kommer på veggen dersom noen tagger deg i et innlegg. Innlegget publiseres jo fortsatt på veggen til den personen som skriver innlegget, men det kommer ikke på din før du trykker ok. :)

Både samboer og jeg har stengt veggen og gjort sånn at vi må godkjenne tags. Ikke at jeg tror noen i vår omgangskrets er så lite oppgående at de publiserer noe før det er godkjent av oss, men greit å være føre var :)

Kan også være lurt å gjøre sånn at man må godkjenne at det kommer på veggen dersom noen tagger deg i et innlegg. Innlegget publiseres jo fortsatt på veggen til den personen som skriver innlegget, men det kommer ikke på din før du trykker ok. :)

Både samboer og jeg har stengt veggen og gjort sånn at vi må godkjenne tags. Ikke at jeg tror noen i vår omgangskrets er så lite oppgående at de publiserer noe før det er godkjent av oss, men greit å være føre var :)

Det som er så kjipe med å måtte godkjenne tagginger er at felles venner kan se hva du er tagget i etc, men ikke de dere har felles... Har tabba meg par ganger der... :p

Steng kommentarfeltet ditt en stund før termin!

Jeg gjorde dette sist, da vi har noen i familien som er veldig aktive på facebook. Ville gjerne annonsere babyen når vi var klare for det:)

Jeg kommer nok til å gjøre det ja!

Jeg har allerede stengt veggen :) har noen som ikke eier helt antenner på det med å annonsere ting, og det er sykt irriterende!

Har troa på at familie og venner har såpass respekt at de lar oss dele det selv. Kommer ikke til å stenge veggen min tror jeg, men får se etterhvert.

Etter å ha sett så mange andre få kommentar på sin facebook så kommer vi også til å gjøre det. Jeg har bursdag 6 april og ikke termin før 25 så skal gjøre det et par dagen etter bursdag. Utrolig irriterende når folk ikke skjønner at de ikke har noe med å dele nyheter av den typen for andre.

Jeg stenger veggen når fødsel er i gang, men det hjelper jo ikke dersom noen tagger meg i et innlegg.

Heldigvis tror jeg ikke familien min vil finne på å dele noe der før vi selv har gjort det, blir uansett å si det til dem. Selv om det ikke skulle være nødvendig.

Takk for tips. Tror jeg må gjøre det, dessverre enkelte i familien jeg ikke kan stole på (selv om jeg har sagt fra) :(

Eg gjorde det frå eg blei gravid eg. Har ikkje lagt ut noko om svangerskapet på Facebook, vil vente til ungen er fødd. Trur familie og venner er fornuftige nok til å la oss dele vår eigen nyhet, men gjer det uansett, sånn for sikkerhets skyld...

Får heller opne veggen akkurat på bursdagen min i neste veke så folk får gratulere om dei vil.

Når du deler nyheten med de næreste, (om du skriver melding til dem, ) går det jo an å skrive at dere ønsker å spre dette selv?

Tror heldigvis de fleste i min næreste krets tar det som en selvfølge at vi ønsker å spre det selv. Men en vet jo aldri.

Nå har jeg den bare på engelsk;
Gå inn på Privacy settings --> timeline and tagging --> who can add things to my time line - må endres til "kun meg"

Håper det var forståelig :)
Jada, jeg fant ut at det var ganske så lett å fikse det. Så nå er det ingen som får skrevet noe på tidslinja mi, eller tagget meg på noe som helst. Men nå har jeg også uttrykt at jeg over hodet ikke syns det er greit om noen annonserer noe om babyen før oss også da :)

Back
Topp