Tips ang bekkensmerter

Gullis!

Elsker forumet
Noen som har gått til fysio el etter svangerskap? Kjente ingenting i bekkenet etter de to første, denne gang derimot.. Når jeg har gått en stund og så sitter litt er det akkurat som at alt stivner. Noe låsning etter fødsel kanskje. Trenger gode råd!

Sniker fra oktober. Ikke født enda, men fikk beskjed av fysio at jeg måtte ta kontakt om jeg fikk plager etter fødsel også. Så ta kontakt og få hjelp :)

Sniker også fra oktober. Gikk til fysio pga bekken etter fødsel sist gang. Du får henvisning fra lege helt på linje med i svangerskap. Jeg trente hos fysio gjennom hele permisjonen sist.

Jeg gikk til fysio etter sist svangerskap, da jeg var veldig plaget etter fødsel. Hadde stor nytte av det! Får gratis behandling de første 6 mnd etter fødsel ved henvisning fra fastlege:-)

De viktigste du kan gjøre selv er knipeøvelser og unngå tunge løft. Samt styrke muskulaturen rundt hoftene (bekkenhev f.eks). Men absolutt anbefalt å gå til fysio/m anuell terapaut og bli knadd på plass igjen også. Kan jo være noe som har grodd skjevt eller noe.

Last edited:
Tusen takk for svar alle! Hadde styrtfødsel, så kanskje ikke rart om det er noe som må jobbes med. Skal hvertfall ta kontakt med fysio igjen!

Back
Topp