Tips *ammeinnlegg*

fruit

Gift med forumet
Fant en genial og ENKEL oppskrift på nettet på ammeinnlegg. Strikka i babyull på pinner nr 3, frem og tilbake! [:)]
Synest det er drøyt å betale 150 kr i butikken, så kommer nok til å strikke noen sett av restetråd jeg har liggende hjemme [8D]

Oppskriften er som flg:

"Jeg la opp 15 m og strikket to omganger rettstrikk.
På neste pinne strikket jeg to m, økte en, strikket til det står to m igjen og økte en.
Så strikket jeg en pinne rett. (Altså øker jeg i hver side på annenhver pinne.)

Da jeg hadde fått 43 m strikket jeg 6 omg uten å øke.

Så begynner fellingen.
Første omgang 2 m, 2 m sammen, strikk til 3 m står igjen, 2 sammen og 1 rett.
Andre omgang rettstrikk.
Gjenta til det er 15 m igjen. Fell av.

(Dersom dere vil ha større/ mindre øker dere evt. til flere eller færre masker enn 43.)"

Fornøyd! [:D]

ORIGINAL: Lykkepia

Nei gurimalla , jeg sitter ikke og strikker eller lager ammeinnlegg selv [8D] Da betaler jeg heller for de natusan innleggene!

Engangsinnlegg må man jo ha innerst likevel. Så de må man jo kjøpe [:)]
Men tenkte i steden for å kjøpe x antall ullinnlegg a kr 150 kr stk, så kan man strikke selv for å ha utenpå engangsinnleggene. Blir jo for å isolere og motvirke brystbetennelse da.
Man gjør jo som man vil, deler bare tipsene som jeg synest er gode jeg.

ORIGINAL: *sue*

takk for tips, men tro det eller ei....jeg har arvet ullinnlegga til tanta mi:P haha

Hehe, ja det går jo også an [;)] Blir jo vaska! [;)]

Genialt![:D] Har myyye restetråd liggende, greit å bruke de til noe fornuftig [:)]

Hadde jeg bare kunnet å strikke så skulle jeg tatt i bruk tipset ditt [:)]Heldig du som er så flink!

Supert tips, nye ullinnlegg er GULL,brystbetennelse er PAIN[&:]

Jeg har bestilt ull innlegg på sparkjøp, 54 kr for ett par. Har hatt di før og synes di er supre :)

ORIGINAL: tussi78

Jeg har bestilt ull innlegg på sparkjøp, 54 kr for ett par. Har hatt di før og synes di er supre :)

hadde de sist jeg og, veldig gode for den prisen der :)

ORIGINAL: wanna.be.a.mum

Hadde jeg bare kunnet å strikke så skulle jeg tatt i bruk tipset ditt [:)]Heldig du som er så flink!

signerer [:)]

Helt enig!![;)]

Åhh, jeg som nettopp har fått pakken med ammeinnlegg fra nøstebarn... Hmm, at jeg ikke tenkte på å strikke det selv... det er jo bare supergenialt!!
Jaja, gjort er gjort!! [8D]

Må det brukes sånn papirinnlegg mellom ull og bryst, eller kan man bare klippe en gass/flanell klut å legge mellom??
Synes det er så stress med de engangsinnleggene.. Brukte det med storesøster, men likte de egentlig ikke, så tenkte at jeg skulle prøve å bare bruke sånn klut og ullinnlegg denne gang... [:)]

Svigermor strikka sånne til meg sist, skal bestille denne gangen også!![:D]
De er suuupergode..[;)]

Har overhodet ikke peiling på strikking, så her får vi bare bruke masse penger på ullinnlegg. Heldig du er som kan strikke da

ORIGINAL: tuttilutt

Åhh, jeg som nettopp har fått pakken med ammeinnlegg fra nøstebarn... Hmm, at jeg ikke tenkte på å strikke det selv... det er jo bare supergenialt!!
Jaja, gjort er gjort!! [8D]

Må det brukes sånn papirinnlegg mellom ull og bryst, eller kan man bare klippe en gass/flanell klut å legge mellom??
Synes det er så stress med de engangsinnleggene.. Brukte det med storesøster, men likte de egentlig ikke, så tenkte at jeg skulle prøve å bare bruke sånn klut og ullinnlegg denne gang... [:)]

Flanellklut er sikker like greit som vanlig engangsinnlegg vil jeg tro. Sikkert mykere mot huden også [:)]
Får se hva jeg finner på innerst, men flanellkluter var lurt.
Prøve meg litt frem, er jo helt ny på dette [8D][;)]

ORIGINAL: Ellenma

Helt enig!![;)]

Dere får sette noen som kan strikke til å strikke til dere [;)] Strikka et par i går kveld, veldig fort gjort.
Og jeg er sikker på alle klarer denne oppskriften. Bare få noen til å vise dere øking og felling, resten er bare frem og tilbake [:)]

Back
Topp