Tips ønskes!!! (Pynting til jul)

*FruM*

Elsker forumet
Jeg driver å pynter til jul om dagen, men klarer ikke helt lande når det gjelder vinduene i dette huset vårt! [:-]
Jeg ELSKER "advensstaker", og julestjerner, men har ikke helt klart å lande på hvor jeg vil ha hva! [:-]

Vi har "avlang" stue. I den ene enden har vi sofakrok med to store vinduer.
Som dere ser har jeg satt en stake i det ene vinduet i sofakroken. Har et vindu til på høyre side som jeg ikke har noe enda.

Et bilde av begge vinduene i sofakroken, tatt for LENGE siden!

I andre enden har vi spisestue med ett vindu. Bildet er tatt før det ble pyntet til jul.

I tillegg i 2. etg har vi da kjøkken med et vindu (vender ut mot "bakgården"/hagen), samt et gjesterom som vender ut mot veien.

I 1. etg har vi to soverom med vindu mot veien.

Mitt spørsmål er... HVOR skal jeg ha hva??? Hva ville dere hatt?
Er så usikker på om jeg skal ha stake i ett, stjerne i ett, eller begge deler i alle, eller en ting her og en ting der.
Håper noen kan komme med synespunkter...

OGSÅ beklager jeg for at dette ble et MEGET langt og rotete innlegg!! [:-][:-]

eg klara ikkje hjelpe deg me pyntinga, einaste eg fekk me meg av innlegget ditt
va den nydelige jenta di i julekort motiv, så hærlig bilde da[:D][:D]

vi har to vinduer på kjøkkenet - har en adventstake i hvert vindu.. i stua har vi tre store vinduer (ei dør og to vinduer sånn fra tak til nesten gulv) - der har jeg ei stjerne i midten.. i de to vanlige vinduene har jeg ingenting.
I vinduene oppe har jeg heller ikke noe - det er to enkle vinduer inntil hverandre..

tror jeg ville hatt to makne staker i det doble vinduet ditt og evt ei stjerne/ingenting i det enkle ved spisestuen..
ville hatt noe i vinduene ut mot veien + kjøkkenet også [:D]

ORIGINAL: Dollface

vi har to vinduer på kjøkkenet - har en adventstake i hvert vindu.. i stua har vi tre store vinduer (ei dør og to vinduer sånn fra tak til nesten gulv) - der har jeg ei stjerne i midten.. i de to vanlige vinduene har jeg ingenting.
I vinduene oppe har jeg heller ikke noe - det er to enkle vinduer inntil hverandre..

tror jeg ville hatt to makne staker i det doble vinduet ditt og evt ei stjerne/ingenting i det enkle ved spisestuen..

(off topic)
Gratulerer med 1 års bryllupsdagen deres i går(så det i signaturen[:D])

Og til FRU M: jeg tror også jeg ville hatt en likens stake som den i stuevinduet i det andre vinduet[:D] Og en stjerne i vinduet i spisestua... også stjerne på gjesterommet.. Ser du skriver at kjøkkenvinduet vender ut mot bakgården, tror ikke jeg har ville hatt noe der jeg, siden det blir så mye i de andre vinduene[:)] Bare en tanke[:)]

ORIGINAL: Nullenusken

Ja, vender vel egentlig mest mot det jeg også, men som NkariOgSnuppa skrev så vender kjøkkenet mot hage/bakgård så mulig jeg dropper der. Trur det blir to like staker i de store vinduene ogstå stjerne ved spisestuen og gjesterommet... Kanskje! [:-]

ORIGINAL: Løvemamma83

eg klara ikkje hjelpe deg me pyntinga, einaste eg fekk me meg av innlegget ditt
va den nydelige jenta di i julekort motiv, så hærlig bilde da[:D][:D]

THNÅ! [:)] Takk! [;)]

Du må definitivt ha stjerne i vinduet ved spisestua, det blir nydelig.
Jeg vet ikke helt med de to vinduene ved sofaen.. Blir det kanskje litt mye med to staker der? Om den andre er lik den du har fra før av, så er de jo ganske "kompakte" begge to. Hva med å ha en stake i det ene, og evt. noe annet hengende i det andre? F.eks. en lykt eller pendel?

ORIGINAL: Kakegakk

Du må definitivt ha stjerne i vinduet ved spisestua, det blir nydelig.
Jeg vet ikke helt med de to vinduene ved sofaen.. Blir det kanskje litt mye med to staker der? Om den andre er lik den du har fra før av, så er de jo ganske "kompakte" begge to. Hva med å ha en stake i det ene, og evt. noe annet hengende i det andre? F.eks. en lykt eller pendel?

Hm, jo det hadde blitt koselig. Jeg har noen sølvhjerter som er lysestaker, to stykker. Hadde kanskje gått an med dem.
Eneste er at jeg føler vinduene er så "skjeve" når jeg har slikt lys i den ene! [:-]

Ja, jeg skjønner det. Jeg var inne og så på bloggen din og fikk se stua mer i helhet, og da slo det meg at det jo være to lysestaker der. [8D] Så gå for det du. Veldig fin lysestake forresten, hvor er den kjøpt?

Back
Topp