Tintine har kommet

marithe

Forumet er livet
August 2018
Maiblomstene 2020
Julians lillesøster ble født i går kveld klokka 22:39. Hun var 4380g, 55cm lang og målte 36cm rundt hodet. Født på termindagen.

Dagen startet med at jeg følte meg i dårlig form fra jeg la meg. Julian har dratt med seg spysyke fra barnehagen denne uka, og kastet opp onsdag kveld og torsdag morgen. Eldstemann startet å kaste opp i 3-4-tiden natt til i går, og jeg begynte selv begynte en halvtimes tid senere. Både oppkast og diaré. Jeg krysset alt jeg hadde av fingre og tær for at det ikke skulle bli fødsel med omgangssyke. I 12-tiden kastet jeg opp siste gangen, men fortsatte med diaré. 17:30 kjente jeg et tak i magen som fikk meg til å mistenke at det var en rie og ikke bare kynnere. 18:45 var vi utenfor sykehuset og 19:10 var jeg på plass på fødeavdeling med jordmor i fullt smittevernsutstyr og ble målt til 5 cm. Riene var ikke veldig kraftige, og jordmor nevnte stadig det gikk for sakte. Jeg ble satt på drypp etterhvert og da følte jeg behov for lystgass. Selve utpressingen var gjort på 5 minutter til tross for at hun var stjernekikker. Jeg synes ikke en fødsel på ca 5 timer var så veldig tregt personlig:) Mannen min fikk være med hele tiden på føden . De ville helst ikke at jeg skulle dra hjem og komme tilbake, så nå er jeg på enerom på barsel. Med enerom er det jo egentlig helt greit å være her.
 
Gratulerer så mye :) ❤️
 
Gratulerer så mye ❤️
 
Tintine skal få 48-timers-kontrollen sent i kveld/natt. Etter det får jeg dra hjem:)
 
Hardt å gå fra omgangssyke til fødsel, men det høres ut som det gikk veldig fint likevel! Gratulerer så masse! ❤️
 
Gratulerer
 
Back
Topp