Tinnitus - fortere sliten?

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Jeg lurer på om noen her med tinnitus kan svare på en ting:

Blir du ekstra sliten etter fester/sosiale sammenhenger?

Jeg var på firmafest igår og pga. tinnitusen endte jeg opp med latterlig vondt i hodet... Jeg er sensitiv på høye lyder (smell, skriking osv.) og den høye "summingen" som gjerne kommer når mange mennesker er samlet. Kjente jeg var helt kjørt på slutten av kvelden og at jeg sleit med å høre hva vedkommende 30 cm unna meg sa... Dette er jeg forsåvidt vant til, men det med å føle meg så sliten idag synes jeg er nytt (i tillegg til at det piper helt sinnsykt i ørene)...
 
Ja, jeg blir ekstra sliten. Sliter i tillegg med migrene da og annet. Så sosiale sammenkomster er noe skikkelig dritt for meg. Jeg blir skikkelig sliten i både kropp og hode, spesielt hode da. Jeg får heller ikke sove særlig pga det piper ekstremt, og det jeg får sove er skikkelig dårlig søvn. Ikke særlig herlig. Desember er en skikkelig dårlig mnd feks pga alle julefester med barn og julehandel og alt man "må". Resulterer i tortur for meg da
 
Jeg har tinnitus, men har aldri tenkt tanken på at det kanskje gjør meg fortere sliten. Jeg har generelt mindre energi enn andre, så kanskje tinnitusen er grunnen:eek:
 
Ja, jeg blir ekstra sliten. Sliter i tillegg med migrene da og annet. Så sosiale sammenkomster er noe skikkelig dritt for meg. Jeg blir skikkelig sliten i både kropp og hode, spesielt hode da. Jeg får heller ikke sove særlig pga det piper ekstremt, og det jeg får sove er skikkelig dårlig søvn. Ikke særlig herlig. Desember er en skikkelig dårlig mnd feks pga alle julefester med barn og julehandel og alt man "må". Resulterer i tortur for meg da
Skjønner jeg da :( Regner med at du har prøvd maskeringspute og sånn? :(
Jeg har tinnitus, men har aldri tenkt tanken på at det kanskje gjør meg fortere sliten. Jeg har generelt mindre energi enn andre, så kanskje tinnitusen er grunnen:eek:
Kanskje? Bare et tankekors fra min side her jeg sitter dønn utslitt idag :p På julebordet skal jeg ha med ørepropper! Urutinert å ikke ha med det igår :p
 
Ja, takler det dårlig. Spesielt bråket og å skille hvem som prater. Mye av det samme som farfar sliter med (han har høreapparat).
 
Skjønner jeg da :( Regner med at du har prøvd maskeringspute og sånn? :(

Kanskje? Bare et tankekors fra min side her jeg sitter dønn utslitt idag [emoji14] På julebordet skal jeg ha med ørepropper! Urutinert å ikke ha med det igår :p
Har ikke hørt ordet maskeringspute jeg, er det det samme som de høytalerne man har i puta med hvit støy i? For jeg har slike jeg fikk dekka fra nav da. Det er herlig å høre på torden/lyn og regn og alt det, men hjelper ikke særlig søvn og det syns jeg da.
 
Har ikke hørt ordet maskeringspute jeg, er det det samme som de høytalerne man har i puta med hvit støy i? For jeg har slike jeg fikk dekka fra nav da. Det er herlig å høre på torden/lyn og regn og alt det, men hjelper ikke særlig søvn og det syns jeg da.
Ja, var det jeg fikk beskjed om at det het fra NAV :) Nei, jeg sover faktisk dårligere med den, selv om jeg ELSKER lyden av regn :p
 
Ja jeg blir nok mer sliten av det. Og mer hodepine.

Men nå har jeg mer tinitus synes jeg enn jeg har hatt, men har vært mye stress og psykisk påkjenning det siste halve året.
 
Oh yeah. Har de siste 15 årene desverre droppet en del familie/slekt bursdager fordi jeg blir så dårlig. Ikke tåler jeg kake godt heller så jeg blir kvalm/uvel i tillegg
 
Har ikke hørt ordet maskeringspute jeg, er det det samme som de høytalerne man har i puta med hvit støy i? For jeg har slike jeg fikk dekka fra nav da. Det er herlig å høre på torden/lyn og regn og alt det, men hjelper ikke særlig søvn og det syns jeg da.
Det bruker jeg også:) Med hvit støy:)
 
Kjenner meg igjen i det du skriver selv om jeg ikke har tinnitus, eller noen annen diagnose, så ser ikke for meg at det er uvanlig i din situasjon.
 
Selvsagt blir man fortere sliten når det piper konstant i ørene. Har du prøvd ørelysbehandling?
 
Selvsagt blir man fortere sliten når det piper konstant i ørene. Har du prøvd ørelysbehandling?
Jeg har ikke det... Men hørt det kanskje kan hjelpe, så ligger som en "ting jeg burde gjøre snart" :p
 
Ja, var det jeg fikk beskjed om at det het fra NAV :) Nei, jeg sover faktisk dårligere med den, selv om jeg ELSKER lyden av regn :p
Aha. De ga meg den bare på sykehuset mens de skreiv søknaden til nav, etter de hadde konstatert hva det var og at det måtte mirakel til for at jeg skulle bli frisk [emoji849][emoji23]

Så sa de bare den kunne hjelpe. Verdt ett forsøk så. Nav snakka jeg aldri med. Men har diagnosen på plass uansett så.
 
Back
Topp