Tining av boller...

Lene1986

Forumet er livet
Hvordan kan jeg tine boller uten at de blir hadre som stein???? [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

100 grader i 30 min ?

kommer ann på ovnen din og str på bollene da....

ORIGINAL: RedFrost

100 grader i 30 min ?

kommer ann på ovnen din og str på bollene da....

Hadde ovnen på ca 80 grader, de ble seint harde!!! [:@] Kansje prøve uten varmluft?

bruker bestandig å tine i ovnen jeg, syns de blir enda bedre når de er sprø utenpå[;)] 

tine over natta, på kjøkkenbenken [8D]

ORIGINAL: chrichri

bruker bestandig å tine i ovnen jeg, syns de blir enda bedre når de er sprø utenpå[;)] 

me 2[:)]

jeg har egentlig bare tint de i microen jeg altså..med plastikk over..men da spiser vi de med engang da..
har ikke blitt harde eller seige her hvertfall..å jeg er veldig kresen på sånnt[:D]

Tiner også bollene i micron og spiser de med en gang. Da blir de sååå gode og myke[:)]

Nå fikk jeg lyst på boller[&o]

ORIGINAL: Mammis

Tiner også bollene i micron og spiser de med en gang. Da blir de sååå gode og myke[:)]

Jeg gjorde det med den første, men den smakte gjær... [:'(]

ORIGINAL: Halkatla81

ORIGINAL: svansen

tine over natta, på kjøkkenbenken [8D]

jeeeeeepp [8D]

jupp [8D][:D][;)]

ORIGINAL: Lene1986

hehe da tror jeg det må være noe galt med bollene dine [:D]

etterhev de leeenge..å ikke ha for mye mel i de..så tenker jeg det blir bra[;)][:D]

ORIGINAL: redorkide3nydlige

etterhev de leeenge..å ikke ha for mye mel i de..så tenker jeg det blir bra[;)][:D]

De etterhevte i to timer så tror ikke det var noe problem [8D] Å mel hadde jeg nesten ikke. Triller de ut i smør. Funker som pokker!

Jeg tiner også boller helst på kjøkkenbenken over natta, men om jeg må bråtine dem, så bruker jeg ikke mer enn 50-75 grader, og de pleier ikke bli harde, men de må spises da, ikke bli liggende til neste dag, da blir de tørre.

ORIGINAL: Kidada

ORIGINAL: redorkide3nydlige

De etterhevte i to timer så tror ikke det var noe problem [8D] Å mel hadde jeg nesten ikke. Triller de ut i smør. Funker som pokker!

Utdyp dette!

Smelter du smør og har utover hele benken da eller?? hmm *blond ja*

jeg har litt smør på hendene jeg..åsså triller jeg de[:)]

Hehe.. Kokk jeg ja [8D] Bruker bare varmtluft på jobb [8D] Ikke noe baker akuratt.. [:D][:D]

Bruker sånn flytende smør på flaske jeg. Klapper litt rundt deige, slenger den på disken. deler den opp i biter, tar litt mer smør på hendene, så triller jeg boller [:D] Ble nesten ikke gris på benken, ikke fra deigen, bare masse smør. [8D] 

Back
Topp