Tingelings dagbok

Tingeling

Flørter med forumet
Julibarna2014
Hei!

Da jeg hadde gått noen dager med småkvalme og hodepine tenkte jeg det kunne være greit å bestille en legetime, for det var jo helt sikkert omgangssyken, tenkte nå jego_O P-piller hadde jeg gått på i 6 år, så en graviditet var utelukket fra min side.

En dag var samboer hos en healer han har gått til en god stund. Hun lurte på om ikke "hun kjæresten hans var gravid da, mon tro?". Nei, tenkte vi begge - men tok likevel en test: POSITIV.

Etter noen dagers sjokk, har vi bestemt oss for å beholde. Plutselig er min største frykt å miste, og jeg klarer ikke glede meg over graviditeten :( Jeg er 22 og han 25.

Har regnet ut termindato 27. Juli. Altså er jeg 4+2 i dag. Veldig tidlig enda, har første legetime på mandag!
 

Vedlegg

  • bilde-3.JPG
    bilde-3.JPG
    560,4 KB · Visninger: 40
Er det bare jeg som er testegal? Etter jeg fikk positiv strek på CB digital, fikk jeg kun svake streker på stimmel-tester... Så da var det på vei til butikken dagen etter å kjøpe CB med ukesindikator som viste gravid 1-2.

Og i dag sitter jeg her nok en gang, denne gangen med en RFSU-test, foran meg. Ikke like sterk som kontrollstreken, men likevel tykk og tydelig. Tror hver morgen jeg våkner opp at jeg ikke lengere er gravid, derfor alle testene.
Holder dere også på sånn?

Har bestemt meg for å ikke teste mer nå, vil tro jeg merker det om noe går galt? Uansett, jeg skal til legen må mandag, regner med at de tar noen prøver der? Helt ærlig så vet jeg ikke, det er så mye å sette seg inn i ! Har tilogmed kjøpt folat-tabletter og omega-3 nå, begynner å lære :)
 
Da var legetimen overstått.
Legen må ha regnet feil på terminen min, for i følge han var jeg 3+3 og termin 28.august..? Jeg hadde første dag sist mens 18. oktober, og terminkalkulatorer på nett sier jeg er 4+3/4+4 i dag, og termin 27. juli. Hmm, tror han leste feil på det "hjulet" han hadde ;)

Fikk svangerskapsboken, så nå skal jeg lese litt i den. Så mye å sette seg inn i for en førstegangsgravid !
 
Da var legetimen overstått.
Legen må ha regnet feil på terminen min, for i følge han var jeg 3+3 og termin 28.august..? Jeg hadde første dag sist mens 18. oktober, og terminkalkulatorer på nett sier jeg er 4+3/4+4 i dag, og termin 27. juli. Hmm, tror han leste feil på det "hjulet" han hadde ;)

Fikk svangerskapsboken, så nå skal jeg lese litt i den. Så mye å sette seg inn i for en førstegangsgravid !
Noe er nok riv ruskende galt med utregningene hvis termin skulle bli 28.august! Kastet bare datoen inn i terminkalkulatoren her på Babyverden og fikk unnfangelse 2.12.13. ;) Hvis legen har skrevet 28. august på helsekortet ditt så spør bare neste gang om ikke han kan rette opp.
 
Hehe ja nettopp! Han MÅ ha sett feil. Tenker å si ifra neste gang jeg skal dit, da vi skal fylle ut helsekortet senere :)
 
I helgen har vi leid hytte på Gol, så nå koser oss foran peisen :) Deilig å få et lite avbrekk fra hverdagen!

I dag er jeg 5+2 og morgenkvalmen har meldt sin ankomst. Vi har bestilt tidlig UL til uke 8, gleder oss til å se et lite bankende hjerte :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
  • Liker
Reactions: Atu
Hørtes helt perfekt ut! Det har jeg og mannen lyst til å få til også (altså en skikkelig hyttetur iløpet av vinteren) men tror ikke vi rekker det før etter jul en gang, er så fryktelig full fart frem til det :)
Gol er fantastisk :)
Hvordan er været der nå?

Kos dere kjempe masse!
 
Ja det bør dere altså ! Det er skikkelig deilig :) Hytteturer er perfekt i januar/februar synes jeg - da er det vanligvis ganske rolig på privaten også, ikke sååå mye som skjer ;)

Har hatt krystallklar himmel og noen få minusgrader i dag, perfekt tur-vær. Nå har det blåst opp da.. men det gjør ingenting når mørket har kommet og man skal sitte under teppet i sofahjørnet uansett ;)
 
6+0

Ei på jobben fant ut av graviditeten i dag, da jeg var litt for treig med å finne på en unnskyldning for hvorfor jeg hadde hengt til side babytøy(som egentlig jo var til ei venninne, men eneste jeg klarte å tenke var "tenk om hun tror de er til meg"....). Vet ikke hva jeg synes om at en kollega vet om graviditeten så tidlig. Blir veldig utilpass.


Så da jeg kom fortvilet hjem til sambo etter jobb var han der med åpne armer og trøstende ord. Jeg er veldig emosjonell for tiden, og tårene triller til alle døgnets timer.

Jeg er livredd må jeg innrømme.. Livredd for hva som skjer inni meg, med lille spira. Livredd for fremtiden. Livredd for blikkene, erkjennelsen over at jeg etterhvert vil gå synlig gravid - med magen som hvilepunkt for fremmede menneskers blikk.

Sjokket over graviditeten sitter fortsatt i meg, håper det vil bli bedre med tiden. Jeg elsker jo allerede denne vesle spira.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Legger inn en liten hilsen i dagboken din :) Kjenner meg veldig igjen i tankene dine. Er redd og glad om hverandre. Skrekkblandet fryd er det vell noe som heter:p
 
Kjenner meg også veldig igjen. Selv har jeg ikke kunnet skjule det grunnet formen, og sliter litt med at så mange vet. Hvis noe skulle skje er det jo mye å forklare. Har selv blitt plutselig redd for å miste, til tross for at jeg ble gravid på prevensjon jeg også!
Har heldigvis presisert til alle jeg har snakket med at graviditeten ikke er et samtaleemne enda og at jeg helst ser at de forsøker å se på meg som "ikke gravid" inntil "det motsatte" er bevist i uke 12.

Vi må nok bare tenke at det ikke er noen som vil oss vondt i vår omgangskrets og at uansett hva som vil skje er kollektivet ofte en helende kraft heller enn noe som trekker en ned. :) Håper du kjenner deg bedre etter noen uker!
 
Back
Topp