Ting til baby

Mtb20

Andre møte med forumet
Førstegangsfødende med mange spørsmål, hihi! Lurer på hva deres «must haves» er når det kommer til produkter til baby. Tenker da på kremer, bruksting ved tett nese/ hoste, salver etc. Hva trenger man? :happy:

Babypudder uten parfyme (fås på apotek), hadde aldri overlevd sommeren 2018 med nyfødt blubbebaby uten.

Babyolje uten parfyme (apotek), brukt noen få dråper i badevannet

Inotyol salve (den beste typen sinksalve til såre rumper, eksem osv.)

Saltvannsdråper til tett nese (morsmelk i nesen er ikke anbefalt lenger fordi det får snørren til å løsne opp men så klumpe seg i en større klump)

Sterile øyedråper ved gugge i øynene

Neglesaks

Last edited:
Jeg har aldri brukt pudder og er ikke glad i typiske babyoljer
Saltvannsdråper er gode
Lanshino brystkrem er gull
Neglesaks
Noe snørrsuge (finnes forskjellig og brukes sparsomt)
Gylpekluter, hadde skikkelig gylpebaby (egentlig oppkast baby) nr1 så har altid hatt godt med gylpekluter :)

Alle babyer er forskjellige, men til min gutt brukte vi:

-Bepanthen (bleiesalve)
-Inotyol (denne bleiesalven brukte og bruker vi når han er ekstra sår)
- Babyolje til bad og bleiestell
- Nesesuger
- Dråper til øynene
- Neglesaks
- Tørre stellekluter

Vi har brukt babypudder et par ganger, men det var ikke en nødvendighet for oss. Gulpekluter fikk vi heller ikke bruk for, men det kan være greit å ha noen for hånd i tilfelle det blir en gulpebaby:)

Her er min «must have» (hadde barn med atopisk eksem og melkeproteinallergi (som nå heldigvis har gått over))

løveapotekets barnekrem (er helt genial!) funker på alt fra såre og røde rumper, tørre flekker, tørre lepper osv)
Purelan (kloremerker i ansiktet fra når de klorer seg selv, og til mine nipler)
Multi-mam kompresser til meg
Tørre engangskluter fra apoteket (med olje eller vann til avføring, den første avføringen er veldig seig så fint med noe som ikke er hardt på huden)
NaCl-dråper til evt gugge i øynene
Gulpekluter
Omslagsbodyer
En god, naturlig og uparfymert, olje til bad
(Vi hadde også canoderm krem pga atopisk eksem men barn trenger egentlig ikke fuktighetskrem hvis ikke de har problemhud)

Termometer og paracet er veldig greit å ha liggende.
Ellers klarte vi oss med det vi fikk i gratispakkene en stund til vi fant ut av hva vi trengte mer av.

Sniker med et tips, dropp å kjøp dyr babypudder på apotek. Kjøp en eske potetmel og putt i en plastboks ved stelleplassen;-) samme nytte til en rimligere penge:-)

Back
Topp