Ting, tang og utstyr

yamma

Flørter med forumet
Tenkte vi kunne legge inn tips for div ting, tang og utstyr som vi kommer over, har erfaring med eller lurer på om er verdt det :) F.eks. jeg ser etter en bedside crib som kan bli en baby seng, vanlig seng etterhvert. Tar veldig gjerne i mot tips!

Tenkte vi kunne legge inn tips for div ting, tang og utstyr som vi kommer over, har erfaring med eller lurer på om er verdt det :) F.eks. jeg ser etter en bedside crib som kan bli en baby seng, vanlig seng etterhvert. Tar veldig gjerne i mot tips!
Vi brukte stokke sleepi som bedside! Brukte den i junior-strl fra start, og tok av den ene sideveggen bare, så ble den bedside :) Gjorde det med begge barna, så var de vant til samme seng helt til de skulle over i ‘vanlig’ seng!

Vi brukte stokke sleepi som bedside! Brukte den i junior-strl fra start, og tok av den ene sideveggen bare, så ble den bedside :) Gjorde det med begge barna, så var de vant til samme seng helt til de skulle over i ‘vanlig’ seng!
Ah, det var smart! Vi solgte vår bedside crib etter at nr 2 kunnlå oppi vår seng, men kjenner at jeg kunne tenke meg å ha muligheten til å skyve baby oppi en egen seng! Vi har også stokke sleepi (også aldri brukt av evig ammende og samsovende barn nr 2) så dette skal jeg herme etter!

Jeg ønsker meg en moonboon denne runden, og en sleepicarrier fra Najell. Jeg vil også ha en flaskesterilisator, veldig kjekt å ha!
Sovepose/nattpose til baby vil jeg også ha

Manuell pumpe har jeg fra før av, tror nok ikke jeg kommer til å pumpe like store mengder som forrige gang denne gangen, det ble liggende i fryseren fordi ungen ville ikke ha.. Litt vil jeg pumpe til matlaging, men ikke over 100 poser i fryseren tror jeg :smiley-ashamed004

Utover det har vi det meste, vi hadde en bedside crib, men solgte for den ble ikke brukt. Nå derimot tror jeg absolutt vi må ha en, men sprinkelseng har vi jo fra før så satser på å heller få tak i en barneseng etter hvert til hu på snart to :happy:

Jeg ønsker meg en moonboon denne runden, og en sleepicarrier fra Najell. Jeg vil også ha en flaskesterilisator, veldig kjekt å ha!
Sovepose/nattpose til baby vil jeg også ha

Manuell pumpe har jeg fra før av, tror nok ikke jeg kommer til å pumpe like store mengder som forrige gang denne gangen, det ble liggende i fryseren fordi ungen ville ikke ha.. Litt vil jeg pumpe til matlaging, men ikke over 100 poser i fryseren tror jeg :smiley-ashamed004

Utover det har vi det meste, vi hadde en bedside crib, men solgte for den ble ikke brukt. Nå derimot tror jeg absolutt vi må ha en, men sprinkelseng har vi jo fra før så satser på å heller få tak i en barneseng etter hvert til hu på snart to :happy:
Vi leide moonboon sist, nå skal vi kjøpe! Uvurderlig for meg som gressenke med tre barn tenker jeg!

Vi brukte en sprinkelseng fra ikea med ene siden av, stripet den fast i vår seng ved beina. Fungerte supert og brukte den i mange måneder frem til baby begynte å sette seg opp, da tok vi på ene siden igjen og den ble betydelig mindre brukt :hilarious:

har alt av store greier etter første barnet, men noe jeg savnet da som jeg skal ha nå er svøpepose. Vi måtte svøpe i starten for å få mer gjevn og god søvn, men vanskelig når helseteppet åpnet seg og en hånd kommer opp.

Mitt tips er å ikke kjøpe alt for mye av utstyr med engang, som f.eks. pumpe, flasker, sterilisering utstyr, smokker (holder med noen) osv. For jeg klarte så vidt å få ut melk med pumping med min første (skal nok prøve igjen nå) og han ville ikke ha smokk(noe jeg er veldig glad for). For plutselig får man ikke brukt for alt og det er veldig enkelt å få kjøpt hvis man først trenger. Det samme med klær, ikke kjøp for mye smått tilfelle baby er for lang når hen først kommer :)

Ellers anbefaler jeg babynest som kan bæres og stellematte som Leander sin eller andre lignende typer, for den er utrolig lett å vaske av og føler de er mer hygieniske. Hvis man skal kjøpe bedside syns jeg det var fint med en med hjul så man kan skyve babyen ut i stua eller lignende hvis hen sover. For bilstol anbefaler jeg en med solskjerming og som man kan snu, har hatt Cybex sine bilstoler (nr.3 nå) og super fornøyd med de. Tips for vogn er å tenke på hvor du vil bruke den mest, f.eks. asfalt, byen, kjøpesenter eller mye i skogen. Hvis du skal ha en vogn for byen ville jeg valgt en med lett svingradius og ikke tung. Jeg hadde bugaboo og var super fornøyd med den.

Back
Topp