Ting som hjelper med å få rett blyantgrep

• Trådstarter Trådstarter rkc
  • Opprettet Opprettet
R

rkc

Guest
Datteren min holder blyanten helt feil, og siden det straks er skolestart, vil jeg få øvd det riktig før hun starter. Ser på nettet at man kan få trekantblyanter, y-blyanter og trekanter til å ha på blyantene for å øve riktig grep. Noen som vet hvor man får kjøpt det?

Og noen som har erfaringer med dårlig grep, som har fått øvet riktig? :)

Jeg hadde dette som liten, og det resulterte i betennelser i sener og muskler i underarmen. Nå er jeg disponert for dette riktignok, men det ble mye verre. I tillegg har jeg en skade i leddbeinet på innsiden av langfingeren pga dette.

Sånn trekant som man setter utenpå blyanten ble redningen for meg, samt gode, og kraftige trykkblyanter. Læreren min satt med meg da dette ble oppdaget, og jeg måtte lære meg å skrive uten at knokene hvitnet, og det skulle være en svak blyantstrek, den skulle ikke være kraftig. Slik sett fikk jeg mer teknikk på det å ikke knipe eller skrive for hardt.

Jeg kan innimellom skrive veldig hardt nå også, så jeg må tenke over det hvis jeg skal skrive for hånd.

Jeg hadde dette som liten, og det resulterte i betennelser i sener og muskler i underarmen. Nå er jeg disponert for dette riktignok, men det ble mye verre. I tillegg har jeg en skade i leddbeinet på innsiden av langfingeren pga dette.

Sånn trekant som man setter utenpå blyanten ble redningen for meg, samt gode, og kraftige trykkblyanter. Læreren min satt med meg da dette ble oppdaget, og jeg måtte lære meg å skrive uten at knokene hvitnet, og det skulle være en svak blyantstrek, den skulle ikke være kraftig. Slik sett fikk jeg mer teknikk på det å ikke knipe eller skrive for hardt.

Jeg kan innimellom skrive veldig hardt nå også, så jeg må tenke over det hvis jeg skal skrive for hånd.

Tskk for tips, og bra og høre at sånn trekant fungerer! men får man kjøpt det noe sted på nett tro? har ikke funnet noe enda, men får google litt mer :)

Vi kjøpte det i bokhandel med godt utvalg, eneste jeg husker :) men vi måtte lete litt den gang også. Er jo over 20 år siden nå :p

• Liker
Reactions: rkc
Nille har nesten alltid ved skolestart, ellers tipper jeg ark har slike hele året. :)

• Liker
Reactions: rkc
Back
Topp