Ting som er normalt når man er preggers, men

Smily

Elsker forumet
som man ikke er forberedt på når det først skjer....
Som feks at man plutselig får ting ut av puppen....sånn klar væske!
Fikk jo helt sjokk! Skulle i dusjen og fikk av med bh`n som er relativt ubehagelig å bruke om dagen så jeg tar en form for tak i boobsa og masserer dem litt før jeg skal videre inn i dusjen. Men hva skjer da? Joda, det kommer en dråpe ut av nippelen og sjokktilstand/kvalmende følelse herjer i kroppen! Hva i pokkern er dette for noe!!
Det er jo det mest unormale for min kropp og lekke på denne måten! :p Men det måtte vel komme det også.

Så, that was a first der også som jeg kan krysse av preggerslista :joyful:

Men hva gjør jeg nå da? må jeg begynne med sånne ammeinnlegg? Er det sånn at når det først har begynt så renner det hele tiden?

Hjelp? :p


Og det som er det teiteste med det hele er at hadde det vært noen andre som hadde opplevd det her og fortalt meg det (og jeg ikke hadde vært gravid) Så hadde jeg tatt det som helt normalt, men når det skjer meg selv så er det SYKT ekkelt fordi jeg ikke er vant med at puppen lekker :p


Hilsen Newb:hilarious:
 
Her kommer det noen dråper ut om jeg presser, og ellers er det gjerne et stivnet "sukkerlag" på brystvorten når jeg tar av bh. Men heldigvis ikke rennende lekkasje. Så jeg trenger iallefall ikke innlegg.
Du må jo bare se an om det kommer mye etterhvert. Helt normalt at det kommer noe. Bare ikke prøv å press ut noe bare for å presse ut noe.
 
Ja første gangen det lekker er sjokk :p.

Men så blir det gøy! Hihi ! Jeg lekker på lakenet og sengetøyet og nå så jeg, virker som det er en blodprikk eller noe i midten av flekken og væske rundt. Mitt er bynt å bli litt gulig! Drit kult! Bruker ikke noe innlegg for er bare et par dråper i ny og ne:)
 
Kan klemme ut dråper men lite og lekker ingenting så lenge jeg ikke rører så trenger nok ikke innlegg før etter eller rett før tenker jeg..
 
Hehe ja sånn er det:p hadde litt samme opplevelse i vinter da jeg ble ordentlig syk og hostet og nøs i ett, og plutselig kunne det bli vanskelig å unngå lekkasje om blæra var full:) lakk ikke melk før fødselen sist og foreløpig ikke tegn til det ennå. Men fascinerende er det.
 
Her kommer det noen dråper ut om jeg presser, og ellers er det gjerne et stivnet "sukkerlag" på brystvorten når jeg tar av bh. Men heldigvis ikke rennende lekkasje. Så jeg trenger iallefall ikke innlegg.
Du må jo bare se an om det kommer mye etterhvert. Helt normalt at det kommer noe. Bare ikke prøv å press ut noe bare for å presse ut noe.
Hvorfor kan jeg ikke presse ut noe? Kan det bli betent eller no?
Mamma siver jeg må forberede boobsa på at jeg skal amme. da mener hun jeg skal massere niplene. Det kjenner jeg at jeg har "litt" vanskelighetere med akkurat nå som det er så nytt med denne rariteten som siver ut av puppa ;)
 
Ja første gangen det lekker er sjokk :p.

Men så blir det gøy! Hihi ! Jeg lekker på lakenet og sengetøyet og nå så jeg, virker som det er en blodprikk eller noe i midten av flekken og væske rundt. Mitt er bynt å bli litt gulig! Drit kult! Bruker ikke noe innlegg for er bare et par dråper i ny og ne:)
Aha, good to know da :D
Men blodprikk? Er det normalt hvis man opplever det?
 
Hehe ja sånn er det:p hadde litt samme opplevelse i vinter da jeg ble ordentlig syk og hostet og nøs i ett, og plutselig kunne det bli vanskelig å unngå lekkasje om blæra var full:) lakk ikke melk før fødselen sist og foreløpig ikke tegn til det ennå. Men fascinerende er det.
Helt klart spennende når man er kommet over sjokket! :p hehehe
 
Aha, good to know da :D
Men blodprikk? Er det normalt hvis man opplever det?

Aner ikke.. hemm.. men er sikkert mye rart med engang? Som med en gammel bil som ikke er blitt brukt på mange år, har nok litt oppatsttings problemer :p. Så går sikkert over:). Er liksom ikke knall rødt med blo heller, er litt sånn rart. Oransje kanskje. :p
 
Aner ikke.. hemm.. men er sikkert mye rart med engang? Som med en gammel bil som ikke er blitt brukt på mange år, har nok litt oppatsttings problemer :p. Så går sikkert over:). Er liksom ikke knall rødt med blo heller, er litt sånn rart. Oransje kanskje. :p
Ahaaaa..skjønner :p
Greit å høre fra dere med erfaringer! :D
 
Haha, jeg opplevde akkurat det samme i går kveld, bare det var hvitt og tykt og kom ut av begge på en gang... Vi holdt på å le oss ihjel ;) (ja, jeg er førstegangs :p)
 
Hvorfor kan jeg ikke presse ut noe? Kan det bli betent eller no?
Mamma siver jeg må forberede boobsa på at jeg skal amme. da mener hun jeg skal massere niplene. Det kjenner jeg at jeg har "litt" vanskelighetere med akkurat nå som det er så nytt med denne rariteten som siver ut av puppa ;)
Skal ikke trigge produksjonen, samt at det kan visst føre til rier.
Men har også hørt noen si man skal herde brydtvortene, så motstridende råd :p
Meeeen, du skal msssere og knipe ganske hardt for å herde de mot baby altså, de suger hardt :p viktigste er å sørge for at babyen får godt sugetak.
Usikker på om man kan få betennelse i forkant, men skader ikke å iallefall være nyvasket på hendene, for brystbetennelse er et helvete....
 
Skal ikke trigge produksjonen, samt at det kan visst føre til rier.
Men har også hørt noen si man skal herde brydtvortene, så motstridende råd :p
Meeeen, du skal msssere og knipe ganske hardt for å herde de mot baby altså, de suger hardt :p viktigste er å sørge for at babyen får godt sugetak.
Usikker på om man kan få betennelse i forkant, men skader ikke å iallefall være nyvasket på hendene, for brystbetennelse er et helvete....
Tenker jeg lar puppa få fred til jeg evt er på overtid og vil få litt fortgang på fødselen. Vil ikke føde enda ;)
Takk for skikkelig godt info!
 
Var på sånn ammeforberedende "kurs" forrige dagen, og ammehjelperen sa at man hadde gått bort fra det å skulle herde brystvortene før amming, da det ikke hadde noen effekt. Det viktigste for å unngå sårhet var at baby fikk et godt sugetak med mye bryst i munnen og ikke kun sugde på brystknoppen. :)
 
Det har ingen hensikt i å herde nipplene. Det skjer fort nok og på en helt annen måte når baby anmer. Som beakel skriver så er rett sugeteknikk det viktigste så ville heller lest opp på det enn å fikle med puppene ;-)

Skal nok litt til før en kan trigge rier med å stimulere brystene men det er ingen vits i å fremprovosere melkeproduksjon eller den sjansen for at det kan starte noe.
 
Aldri lekket jeg, men har lest det er like normalt.
 
Back
Topp