Ting som aldri sies

Tessa

Forumet er livet
Man blir fortalt om bekkenløsning,morgenkvalme og mulighet for endringer i hud og hår, men hvorfor er det ingen som sier noe om f.eks smertene man kan få når fosteret vokser? At noen får så vondt at de ikke kan sitte eller ligge, knapt stå oppreist?
Har tidvis hatt så vondt at jeg ikke har vist hvor jeg skulle gjøre av meg og i morges var det rett og slett for jævlig. Da ringte jeg legen og ba om time. De hadde ikke noe ledig i dag, og stenger dessuten før jeg er ferdig på jobb, så jeg ble henvist til å dra til legevakta. Det skal jeg faktisk, for nå vil jeg ha bekreftelse fra lege/jordmor på at alt er bra der inne og at det bare skyldes at barnet vokser. En kollega hadde hatt det på akkurat samme måten, men hun er den FØRSTE og så langt ENESTE som har sagt noe om det.
Det MÅ da være andre som har hatt det slik? Det er sikkert andre ting og som andre førstegangsgravide opplever, og som INGEN sier noe om?
Hvorfor i all verden ikke?Er det for ikke å skremme folk? Man blir skremt av ikke å vite noe. Har man blitt orientert om muligheten for at sånt kan skje, så er det betryggende.

Når jeg tenker tilbake på når jeg gikk gravid men andre mann hadde jeg av og til stor problemer med å gå normalt , det stakk liksom nedover i foten at jeg ikke klarte å stå skikkelig, og løsningen ble da krykker. Men jeg fikk konstantert senere at jeg hadde bekkenløsning. Når det gjalt å sitte, var det verst når jeg satt for lenge på en plass.
Håper du får noen svar hos legen om hva som er gale[;)]
Ikke noe gøy når det er slik.
Ønsker deg lykke til videre i graviditeten[:)]

Takk, har snakket med noen andre inne på KG nå som også har det slik. Men her er det nok heller snakk om smerter pga fostervekst enn pga bekkenløsning. Det får jeg vite sikkert i dag.Jeg kommer til å dra på legevakta og bli der til noen undersøker det og kan gi meg et svar, om jeg så skal sitte der hele kvelden.
Det som er frustrerende er de som HAR VÆRT der og ikke sier noe...Man blir jo redd, når man får inntrykk av at man har mye mer smerter enn alle andre og undres om det er spontanabort, eller hva annet som kan være galt. Når det kanskje ikke er noe galt i det hele tatt....

heisann! jeg hadde det slik sist gang jeg var gravid...det var skikkelige smerter til tide, og jeg rendte jo helt ned dørene på legevakten.=) panikk for at det var noe gæli, men fikk det var bare muskler o.l. som strekte seg! bare mas på dem du, gå heller en gang for mye til legen...om det ikke hjelper på smertene, så hjelper det i alle fall deg til å ikke bekymre deg! =)

Back
Topp