Ting du vil gjøre anderledes

Google mindre og senke skuldrene litt. Spesielt etter fødsel!

Som bruker over meg skreiv; Google mindre! Har en lei tendens til å skremme meg litt på nettet:D Og slappe mer av, ikke stresse så mye :happy:

Ta mer magebilder!
Prøve å ikke stirre så intenst på kalenderen (lite lurt da jeg gikk to uker over tiden sist).
Nyte magebevegelsene og de små sparkene fra innsiden.

Prøver å bruke mindre google her også, men sliter med det allerede :p Ting jeg vil gjøre annerledes denne gang er å få trene mer - men kroppen satt stopper for det sist med bekkenløsning :( Håper ikke jeg får likt svangerskap....

Slappe mer av!!! Ikke stresse eller lese meg opp på alt :) la legen og jordmora gjøre jobben sin [emoji41]

Vanskelig å si, er mer engstelig nå enn de to forrige.

Passe mer på selv og stole på magefølelsen! Hadde alvorlig svangerskapsforgiftning sist og det ble ikke oppdaget tidlig pga dårlig jordmor..

Ta maaasse bilder-tiden går så fort! Senke skuldrene den første tiden. Ikke ha veldig mye besøk. Ikke google alt, følge mammafølelsen. Ta i mot hjelp når det trengsG.

Ikke så mye annet enn flere kontroller, gå på helt eller delvis svangerskapspenger og slappe mye av og stresse ned. Ja, og noe som blir annerledes fra forrige gang er at jeg skal gå på albyl-e (blodfortynnende) fra uke 12 til 36. Hadde morkakesvikt sist, og det endte i dødfødsel etter 24 fullgåtte uker. :sorry:

Jeg ville ha lyttet til kroppen mer. Begynte med kynner i uke 16. Det ga seg aldri fordi jeg ikke skulle la en graviditet stoppe meg. Lytte til magefølelsen og ikke stresse med vekten. Var livredd for å gå på for mye. Gikk bare opp 11 kg

Nei gjør som jeg har lært av erfaring.
Stoler på meg selv, og lytter til kroppen.
Og stoler ikke blindt på Føden, eller jordmor. Det har lønt seg vær gang, og stå på mitt, og bevise dem feil, og at jeg har rett. Jenter følg mors instinkt og magefølelse ut i svangerskapet og i slutten rundt termin det har reddet meg, og mine barn! Alt går ikke alltid etter boka ;)

1. Ikke høre på at andre sier baby må sove for seg selv, ha mindre pupp, høre på mammahjertet isteden på hva min baby trenger!!!

2. Ta med smokk i sykebaggen, mini tok aldri smokk og det var nok fordi jeg var så etter boka at jeg ikke prøvde første gang før han var nærmere 1 mnd :p

3. Om folk vil komme besøke oss på sykehuset vil jeg gi alle ET tidspunkt, der vi kan komme ned og gi en liten «løvenes konge simba» før vi går opp igjen :p og thats IT! Sist gang Ble det så mye besøk på sykehuset at jeg bare gråt, vi rakk aldri måltider, kurs, roen vi budde hatt!

1. Ikke høre på at andre sier baby må sove for seg selv, ha mindre pupp, høre på mammahjertet isteden på hva min baby trenger!!!

2. Ta med smokk i sykebaggen, mini tok aldri smokk og det var nok fordi jeg var så etter boka at jeg ikke prøvde første gang før han var nærmere 1 mnd [emoji14]

3. Om folk vil komme besøke oss på sykehuset vil jeg gi alle ET tidspunkt, der vi kan komme ned og gi en liten «løvenes konge simba» før vi går opp igjen [emoji14] og thats IT! Sist gang Ble det så mye besøk på sykehuset at jeg bare gråt, vi rakk aldri måltider, kurs, roen vi budde hatt!
Måtte le av det siste, så for meg senen i filmen xD

På Drammen sykehus er det kun tillatt med nærmeste familie på rommet. Det var veldig greit. Og da vi ikke hadde noe. Var det himmelsk!

Back
Topp