Hei! Jeg er førstegangsgravid, så i en jungel av ting man kan få bruk for, hva brukte dere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skriver under på denne. Vi og har og har brukt tripp trapp stol fra fødsel av omtrent og er fortsatt i bruk hos begge på straks 6 og 3 år.Enig i Cosyfix ammepute som er nevnt over.
Tripptrapp-stolene + tilhørende babysete har blitt brukt fra nyfødt til nåtid (de er 4 og 2 år).
Medela swing tror jeg den heter, den jeg har. Hadde enkel, men skulle helst hatt dobbel.Lurer på om noen av dere hadde bruk for brustpumpe? Evt hvilken dere brukte og deres erfaringer med den?
Takk for fine erfaringer! Jeg studerer så tenker at det å pumpe vil sikkert bli et alternativ om omstendighetene er slik at det gårMedela swing tror jeg den heter, den jeg har. Hadde enkel, men skulle helst hatt dobbel.
Med første trengte jeg den pga overproduksjon og så stram tungebånd hos vesla mi, så måtte blande melken jeg pumpet ut før jeg ga til vesla på flaske. Amming funket dårlig før etter tungebåndsklipp. Hun ville ikke ha pupp mer etter 11 mnd, delammet fra 4,5 mnd.
Med nummer to:
Jeg pumpet meg da permisjon var over for å kunne gi på flaske. Han hadde lært seg å ta flaske uken før jeg startet i studiet igjen (fullammet fram til han begynte å spise mat), men drakk superlite og var drit sulten når jeg kom hjem stakkar. Det endte opp led at far kom til meg for å amme han siden han aldri tok flaske noe bra. Samme greiene da han begynte i bhg. Jeg dro dit for å amme han før legging en periode, og så måtte vi avvenne den ammingen pga jeg ikke alltid hadde mulighet til det. Han var alltid skrubbsulten på pupp etter bhg. Så denne gangen her var det lite nødvendig med pumpe egentlig. Ammet til han var 2,5 år.
Nr 3 nå så tenker jeg at jeg skal venne hen til flaske tidlig, men etter at ammingen går bra, slik at far og etter hvert barnehagen skal kunne gi flaske. Så kommer til å pumpe meg. Men vurderer å kjøpe meg elvie pumper, 2 stk elektriske som jeg kan pumpe meg med mens jeg er på jobb da slipper jeg liksom å være låst til et rom, men kan jobbe som vanlig mens jeg pumper.
Samme herJeg hadde masse melk som ikke regulerte seg! Så hver gang jeg amma «rant det ut» like mye melk på den andre siden! Så jeg synes vakkum pumpa å sette på var gull frøys ned all ekstra melk og brukte den i maten til lille da hun starta med det! ( fikk brukt all melka)