Tine naturell kremost...?

lille liss

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Kan vi spise det? Skal lage gulrotkake i dag, men er usikker på om jeg kan spise det selv...?
Noen som vet?

Spis i vei. Den er pastuaurisert og den er ikke modnet.

Ikke noe problem [:)]

ORIGINAL: Floosieful

Hva med philadelphia ost?

Trygt [:)]

Supert [:)]

Føler jeg ikke helt har oversikt over denne maten, har lest matportalen flere ganger men...
Tusen takk for svar hvertfall [;)]

Mens vi er inne på oster. Vet dere om man kan spise babybelosten? Klarte ikke å få noe utav det som sto på pakka.

ORIGINAL: Nocturne82

Mens vi er inne på oster. Vet dere om man kan spise babybelosten? Klarte ikke å få noe utav det som sto på pakka.

Jeg tror ikke man kan spise den... (er en stemme baki der som sier det. hehe)

huffda...har spist noen av den. Tenkte på det som hvitost jeg.....før jeg tilfeldigvis ble usikker da jeg leste på pakka. Da skal jeg iallfall ikke spise flere....

ORIGINAL: Nocturne82

huffda...har spist noen av den. Tenkte på det som hvitost jeg.....før jeg tilfeldigvis ble usikker da jeg leste på pakka. Da skal jeg iallfall ikke spise flere....

Kan godt hende jeg tar feil altså, bare sier det jeg husker [8|]

Jeg tok feil, og har funnet litt info [:)]

Ostar som anses SÄKRA att äta under graviditeten

Hårda ostar:
Babybel, Cheddar, Edamer, Emmentaler, Gouda, Grevé, Gruyère, Havarti, Herrgård, Hushållsost, Jarlsberg, Parmigiano Reggiano (parmesan), Pecorino (hård), Provolone, Prästost, Svecia, Västerbottenost och annan hårdost. Mozzarella, Halloumi och paneer (indisk färskost), förutsatt att de hanterats hygieniskt efter tillverkning. Fetaost som tillverkats av pastöriserad mjölk.

Mjuka ostar/smältostar:
Boursin, Keso, Mascarpone, Philadelphiaost, quark och alla typer av smältost, även blå-/grönmögelsmältost. Ricotta, förutsatt att den hanterats hygieniskt efter tillverkning.

Yoghurt, fromage frais, creme fraiche och andra syrade mjölkprodukter

Ostar som INTE ÄR SÄKRA att äta under graviditeten

Vitmögelostar och kittostar:
Appenzeller, Brie (vit och blå), Cambozola, Camembert, Chaumes, Livarot, Munster, Pont L´Évêque, Tallegio, Vacherin fribourgeois, Vacherol, m fl vitmögelostar och kittostar.

Blå-/grönmögelostar:
Bavaria blu, Bergader, Bleu d'Auvergne, Bredsjö blå, Cabrales, Danish blue, Fourme d’Ambert, Gorgonzola, Gorgonzola dolcelatte, Kvibille gräddädel, Manchego, Queso azul de hoja, Romano, Roquefort, Stilton, Tomme de Savoie m fl blå-/grönmögelostar.

Opastöriserade ostar av get och får:
Chabichou, m fl mjuka, opastöriserade get- och fårostar

Bearbetad för BabyCenter Sverige i januari 2008

Back
Topp