Timing og planlagt keisersnitt

Niliel

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Hei,

Jeg skal ha planlagt keisersnitt, og hadde det med første også. Med første ble han tatt 10 dager før termin, og fikk forståelse for at dette er ganske normalt for å unngå subakutte snitt hvis fødsel starter før. Nå har jeg fått dato som bare er 3 dager før termin, og jeg kjenner det stresser meg litt...

Er det noen som vet hva som er vanlig?

Tror det kommer litt ann på hvor kritisk det er om du skulle gå i spontan fødsel. 3 dager før hørtes lite ut. 2 uker er nok mer normalt.

Kan jeg spørre hvorfor du får planlagt keisersnitt? :) 3 dager før termin var ikke mye, burde være 2 uker.

Jeg var på sykehuset idag. Og får også planlagt keisersnitt. 8 dager før termin. Sist fikk jeg også 10 dager før. Jeg tror de har begynt å ta dette så tett innpå termin dato som mulig. Fordi det er best for baby å være inne lengst mulig. (Fikk høre av min stemor. Så tar det med en klype salt) Men jeg også syntes det er ganske nærme med 3 dager.

Går ut i fra at du får ks vis fødselen starter før da? Sysnt det var veldig tett opp mot termin. Begge mine er født før termin så eg ville bedt om ein tiligere dato.

Ja, jeg tror også de har begynt å ta det tettere opp mot. Men tre dager er veldig tett! Får KS uansett, men synes det er en stor stressfaktor om det blir såkalt "subakutt". Tror jeg skal ringe i morgen og si at dette uroer meg veldig. De tar visst bare planlagt KS onsdager og fredager, men fredagen før termin var opptatt (har termin en lørdag).. hva slags argumenter kan jeg bruke, mon tro?

Kan jeg spørre hvorfor du får planlagt keisersnitt? :) 3 dager før termin var ikke mye, burde være 2 uker.
Smalt bekken kombinert med angst for det..

Sniker! Dersom det er viktig at fødselen ikke starter før ks, så tar de ks tidligere enn om det ikke gjør noe om mor har rier en liten stund før snitt. Er morkaken sånn at den dekker mormunn, da tar de gjerne snitt i uke 37-38. Er det mer fødselsangst og tidligere dårlig opplevelse, så ønsker de å vente til etter uke 39. Jo nærmere termin, jo bedre for barnet.

Fikk akkurat en uke før, trodde 7 til 10 dager før var vanlig.

Sniker! Dersom det er viktig at fødselen ikke starter før ks, så tar de ks tidligere enn om det ikke gjør noe om mor har rier en liten stund før snitt. Er morkaken sånn at den dekker mormunn, da tar de gjerne snitt i uke 37-38. Er det mer fødselsangst og tidligere dårlig opplevelse, så ønsker de å vente til etter uke 39. Jo nærmere termin, jo bedre for barnet.
Vet du når de tar det når man har to keisersnitt fra før?? Jeg har det så har jo ikke noe valg nå siden livmoren blir svekket og kanskje ikke tåler rier. Men har ikke fått noen dato ennå. Har fått tid til ekstra ul 29. Feb og termin er 21. April

Vet du når de tar det når man har to keisersnitt fra før?? Jeg har det så har jo ikke noe valg nå siden livmoren blir svekket og kanskje ikke tåler rier. Men har ikke fått noen dato ennå. Har fått tid til ekstra ul 29. Feb og termin er 21. April

Hvis du har to snitt og livmoren er tynnere i arret, vil jeg tro at du får 10 dager før cirka?

Jeg fikk mitt tredje ks 10dager før. Vanlig er 7dager før her.

Back
Topp