timeout!

FrokenM

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Er dette vanlig i deres barnehager når barna ikke hører ?

Gjør dere dette hjemme?

[:)]

Jeg trur ikke de gjør det i barnehagen til Amalie nei.. og jeg gjør det ikke.

Personlig synes jeg Amalie er for liten til å forstå hva det går ut på, så vi kommer ikke til å begynne med det på noen mnder heller.
Her fjerner vi henne fra situasjonen, men ikke sånn at vi setter henne en bestemt plass og der skal hun sitte.

MEN det er en kjempe fin greie for barn som er gamle nok til å forstå!

Jupps, bruker det flittig på Ida. Opptil flere ganger daglig, faktisk. Hender seg vi har brukt det på Tobias også, men han er ikke så rampete som Ida, så har liksom ikke det o'store behovet.

Men han skjønner utmerket hva det går ut på, siden han har sett Ida bli plassert der når hun er slem. Så han forstår at han sitter der fordi han har gjort noe som ikke er lov.

De hadde brukt det på Linnea i dag i barnehagen fordi hun hadde revet ut noe papir flere ganger , men sa ingenting når de sa det for vet ikke helt hva jeg føler angående den timeouten. Syns hun er litt for liten, men kanskje de ikke er det nå lenger?[8|]

Kommer jo an på om barnehagen bruker det på alle barna det.
Som Skrållan sier, Tobias har sett Ida hatt timeout så han forstår nok sammenhengen. Mens Amalie bruker det ikke i barnehagen og jeg bruker det ikke akkurat på sambo[8D] Så jeg trur nok ikke hun ville forstått hva som skjedde.

ORIGINAL: Destiny85

Kommer jo an på om barnehagen bruker det på alle barna det.
Som Skrållan sier, Tobias har sett Ida hatt timeout så han forstår nok sammenhengen. Mens Amalie bruker det ikke i barnehagen og jeg bruker det ikke akkurat på sambo[8D] Så jeg trur nok ikke hun ville forstått hva som skjedde.

Nei, det er noe med det der at de må forstå. Vi brukte ikke timeout på Ida før hun var 3 år, mener jeg det var. Hun hadde jo ikke sett det noe sted før, så hun skjønte jo ikke hva det innebar.

Vi bruker det hjemme og i barnehagen. Men sitter sammen han i gangen til han er ferdig å hyle og trasse. Samme gjør de i barnehagen.

Psykologen synes også det var helt fint og bruke timeout når de var 2 år, en tommelfingerregle er at de ikke skal sitte lengre enn de er år. Og hun synes det var fint at vi satt sammen han. For de er litt små til å sitte alene mente hun.

Vi bruker det hjemme om nødvendig, og har gjort det lenge.
Hun får alltid advarsel først, og nå endrer hun stort sett alltid atferd når vi sier at hvis ikke hun slutter nå må hun sette seg i gangen.

De gangene hun blir satt der sitter hun så lenge vi syns er nødvendig, hun prøver av og til å smyge seg vekk, men vi setter henne på plass. Hos oss fungerer dette supert.
Tror ikke de har dette i barnehagen.

Ellers har vi det også slik at hvis hun sipper og griner uten grunn, men pga trass får hun beskjed om å gå på rommet sitt og gråte, og så kan hun komme tilbake når hun er ferdig. Også dette funker supert, og etter litt tid kommer hun tilbake og sier hun er ferdig, og alt er bra igjen [:)]

timeout, vet ikke helt om vi bruker helt det, men vi han begynner å rope og skrike eller slå Leah må han dra i gangen å bli ferdig der. samme gjør dem i barnehagen setter dem i en spesiel plass så skal dem sitte der litt vis dem begynner å slå eller være slem mot andre barn.

Synes slikt er noe skikkelig tull!

ORIGINAL: eplet

Trodde man ikke anbefalte timeout før de er tre år.

Tror mer på å gi oppmerksomhet til "den fornærmede", og gi masse positiv oppmerksomhet når han gjør noe bra.

Men junior her har skikkelig temperament og er rimelig trassig om dagen, så spørs om vi ikke prøver timeout snart. Forutsett at han skjønner opplegget, for de gjør det ikke i bhg.

Skjønner tankegangen, men det virker litt rart å gi masse oppmerksomhet til den knuste nissen hun hadde fått flere advarsler om ikke å røre + at det var med viten og vilje den havnet i gulvet.
Som sagt, det funker supert her [:)] (og ja, hun får masse positiv oppmerksomhet. Vet viktigheten av det, er lærer... [;)][:)])

ORIGINAL: *ZimileMamma*

Synes slikt er noe skikkelig tull!

Det var en bastant melding, og du skal få lov å syns det [:)] (selvom jeg lurer litt på hvorfor, når mange får så gode resultater med det..!?)
Det funker supert her [:)]

Her bruker vi det, og hun skjønner meget godt hvorfor hun må sitte der! Noen ganger går hun dit selv før vi har sagt noe, så da vet hun når hun gjør noe galt!

Her bruker jeg det, og de gjør det i barnehagen også. Funker her.

Back
Topp