Time ved fostermedisin

Alle gode ting er 3 :)

Andre møte med forumet
Jeg har fått time ved fostermedisin ultralydlaboratoriet . I uke 14 . Er det noen som vet hva det kan være ? Står ikke hvorfor jeg skal inn . Hmmmm....

Så merkelig at du ikke har fått vite hvorfor du får innkalling! Jeg ville trodd det enten er fosterdiagnostikk (man får vel det om man er over 35 eller bærer på noen kromosomfel? Vet ikke hvor gammel du er eller om det er aktuelt) eller ekstra oppfølging grunnet kronisk sykdom eller noe slik? Eller som MissFilte nevner kan det være i fht. antistoffer, om du er rhesus negativ og har bært rhesus positive barn før så kan det være det de sjekker?

Hmm , jeg er ganske sikker på jeg har blodtype B. Husker ikke helt . Har to barn fra før , måtte ikke til kontroll da . Jeg blir 34 år i år . Er frisk og fin , ingen kroniske sykdommer . Hmmm . På 12 ukers kontroll virket det som alt var i skjønneste orden . Legen sa ikke noe om å sende meg på fosterdiagnostikk. Jaja , får tenke på det som en ekstra oppfølging og håpe at alt er i orden [emoji106]

Er det tidlig ultralyd du har fått time til?
Da jeg var gradvid 2008 ble det gjort en feil på KK i Bergen. Jeg skulle ha time til tidlig ultralyd for å bekrefte svangerskap og se at alt var i orden. Og fikk time til forsterdiagnostikk. Ikke farlig men en utvidet UL for å sjekke for avvik og nakkefold etc. :) Ring Ultralydlab og hør.

Jeg er enig med hun over! Ta en telefon til det nummeret som står oppgitt på innkallingen, og spør hva du skal til. Det burde du uansett vært informert om på forhånd, og det kan være greit å få forberede seg litt om man lurer på noe osv. :)

Ja jeg tar en telefon i morgen å hører . Det er ikke tul , det var jeg på i uke 7 . Alt så fint ut da [emoji7] Blir litt nyskjerrig på hva de har funnet eller evt vil sjekke . Kanskje legen tenker alder . Jaja , det ordner seg nok [emoji106]

Har du fått sjekket det?

Jeg var til utvidet ultralydundersøkelse i dag . Legen ville at jeg skulle ha en ekstra UL for å sjekke at alt ser bra ut . Grunnen var at jeg ble gravid på Letrozol . Det finnes da en mulighet for at barnet blir skadet av det . Men alt var i skjønneste orden [emoji7] Ny termindato 29. Oktober [emoji106]

Jeg var til utvidet ultralydundersøkelse i dag . Legen ville at jeg skulle ha en ekstra UL for å sjekke at alt ser bra ut . Grunnen var at jeg ble gravid på Letrozol . Det finnes da en mulighet for at barnet blir skadet av det . Men alt var i skjønneste orden [emoji7] Ny termindato 29. Oktober [emoji106]

Hæ?!?! Er det en mulighet for at ungen blir skadet av å bli gravid på letrozol? ALDRI hørt om, og begge mine graviditeter er resultat av letrozol. Ikke fått noe ekstra oppfølging på bakgrunn av det[emoji15]
Godt alt var i orden hos deg[emoji5]

Så flott at alt var bra! Deilig å være ferdig med det! :-)

Jeg har lest på forhånd at det kan være skadelig hvis man tar tablettene etter man er blitt gravid , men det var jo ikke tilfelle her . Han som tok UL i går sa at mange medisiner kan henge i kroppen en stund etterpå , så det var nok derfor hun ville sjekke . Jaja , så lenge alt er i skjønneste orden så er jeg bare happy [emoji16]

Jeg har lest på forhånd at det kan være skadelig hvis man tar tablettene etter man er blitt gravid , men det var jo ikke tilfelle her . Han som tok UL i går sa at mange medisiner kan henge i kroppen en stund etterpå , så det var nok derfor hun ville sjekke . Jaja , så lenge alt er i skjønneste orden så er jeg bare happy [emoji16]

Sånn å forstå, det blir jo litt annerledes. Er 100% sikker på at jeg ikke tok tabletter etter jeg var gravid, og siden jeg ammet førstemann når vi skulle begynne å prøve på nr.2 var jeg innom apoteket å spurte hvor lang tid det ville ta før jeg kunne amme etter å ha tatt siste pille, mener hun sa 14 dager for å være HELT sikker. Så da har d ikke vært noe i kroppen heller siden jeg ikke hadde el før etter d. Snakk om å bli unødvendig bekymret her[emoji28]

Back
Topp