Time til OUL

Guttemamma12

Blir kjent med forumet
Hei.
Jeg har fått time til Oul, da er jeg 20+4 uker. Burde jeg prøve å få litt tidligere time? Bør vel være før uke 20, men usikker på hvor mye 4 dager har å si?

Med sønnen min var jeg i uke 18 :)

Tror det er like vanlig å få i uke 18 som i uke 20-21. :) Med min første måtte jeg komme tilbake i uke 21 fordi legen hadde problemer med å måle så hun fikk for lite tid. Det gjør ingenting om det er litt senere.
Nå fikk jeg veldig tidlig, uke 18+3. Det kan være fordi henvisning ble sendt veldig tidlig.

Tror det er like vanlig å få i uke 18 som i uke 20-21. :) Med min første måtte jeg komme tilbake i uke 21 fordi legen hadde problemer med å måle så hun fikk for lite tid. Det gjør ingenting om det er litt senere.
Nå fikk jeg veldig tidlig, uke 18+3. Det kan være fordi henvisning ble sendt veldig tidlig.

Ja, da er det jo greit. Jeg har bare hørt at det bør være innen uke 20, men da går det vel greit

Jeg har fått oul 19+4 :) hadde i uke 21 med storesøster (da 20+ noe).
Hvis det er noe alvorlig galt med babyen så tror jeg grensen for å søke om abort er uke 22 hvis jeg ikke husker feil. Hvis det var det du tenkte på :) husker jeg stresset litt med det selv sist, men alt var bra ❤ (da hadde jeg ikke hatt TUL)

Stemmer at det er uke 22 og dette er de jo klar over. Ting går veldig fort hvis de skulle finne noe. Som oftest er alt i skjønneste orden, så går nok helt fint[emoji4]

Jeg har fått time til OUL først i slutten av uke 22. Egentlig var det uke 21, men de fant ut på TUL at jeg var kommet en uke lenger enn jeg trodde (men jeg var ikke overrasket). Tenker jeg nevner det for fastlegen når jeg skal dit rett over nyttår, så får jeg høre hva hun synes om tidspunktet. Er 11+5 nå.

Jeg har fått time til OUL først i slutten av uke 22. Egentlig var det uke 21, men de fant ut på TUL at jeg var kommet en uke lenger enn jeg trodde (men jeg var ikke overrasket). Tenker jeg nevner det for fastlegen når jeg skal dit rett over nyttår, så får jeg høre hva hun synes om tidspunktet. Er 11+5 nå.
Tror jeg hadde prøvd å ringe sykehuset og flyttet timen litt frem. Det dumme med å ha oul for sent er at babyene vokser mer og mer ulikt og at termin da kan bli feil. Noe som kan være dumt ifbm igangsettelse, 24-ukersgrensen etc.

Tror jeg hadde prøvd å ringe sykehuset og flyttet timen litt frem. Det dumme med å ha oul for sent er at babyene vokser mer og mer ulikt og at termin da kan bli feil. Noe som kan være dumt ifbm igangsettelse, 24-ukersgrensen etc.

Aha, det har jeg ikke tenkt på! Takk for tips!

Sist gang prøvde jeg å endre timen fordi mannen min var bortreist, men fikk beskjed om at det MÅTTE være mellom uke 17 og 19. Men mulig de tenker ulikt i forskjellige deler av landet:-)

Sist gang prøvde jeg å endre timen fordi mannen min var bortreist, men fikk beskjed om at det MÅTTE være mellom uke 17 og 19. Men mulig de tenker ulikt i forskjellige deler av landet:)

Hmm, jeg trodde også at det skulle være mellom uke 17 og 19. Men siden de i utgangspunktet satte meg opp i slutten av uke 21 så har jeg tenkt at det tydeligvis ikke var så farlig. Får håpe de vil la meg få en tidligere time, av de grunnene Lillerose nevner. Har vært på TUL, men er jo så lenge til slutten av februar også :angelic:

Back
Topp