Time til OUL

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Nå har jeg fått time til oul på onsdag... Hvor mye kan man bli satt fram/tilbake i antall uke på svangerskapet? Går det da på størrelse og utvikling på fosteret? Sjekker de livmorhalsen/tappen med innvendig eller utvendig ultralyd?

Må man ha med urinprøve til denne timen og det grønne svangerskapskortet? Får man ultralydbilder? Ikke fått noe brev i posten nemlig.... bare en telefon fra jordmor om at jeg hadde fått time.

Nå har jeg fått time til oul på onsdag... Hvor mye kan man bli satt fram/tilbake i antall uke på svangerskapet? Går det da på størrelse og utvikling på fosteret? Sjekker de livmorhalsen/tappen med innvendig eller utvendig ultralyd?

Må man ha med urinprøve til denne timen og det grønne svangerskapskortet? Får man ultralydbilder? Ikke fått noe brev i posten nemlig.... bare en telefon fra jordmor om at jeg hadde fått time.
Så gøy med ul time:) hvor mye man blir flyttet varierer veldig, men det begrenser seg jo litt:) de måler fosteret for å fastsette termin:) denne dagen er det kun utvendig ul:) urinprøve trenger du ikke, helsekortet skal være med:) det vanlige er at man får noen bilder, men hører at på mange plasser må man nå betale en liten sum får å få.. dette varierer fra plass til plass, så kan være greit å ta med noen kontanter:) håper du ble litt klokere:) lykke til:)

Lykke til på ultralyden :-) Min var også sånn som Ulfa beskriver :-)

Så gøy med ul time:) hvor mye man blir flyttet varierer veldig, men det begrenser seg jo litt:) de måler fosteret for å fastsette termin:) denne dagen er det kun utvendig ul:) urinprøve trenger du ikke, helsekortet skal være med:) det vanlige er at man får noen bilder, men hører at på mange plasser må man nå betale en liten sum får å få.. dette varierer fra plass til plass, så kan være greit å ta med noen kontanter:) håper du ble litt klokere:) lykke til:)

Tusen takk for behjelpelig svar - fikk mye informasjon :)

Forresten.... jeg trodde at når man tok blodprøver eller var til lege i forbindelse med svangerskap så skulle man ikke betale noe. Men jeg har måttet betale 200kr to ganger nå for å få tatt de helt vanlige prøvene med vitaminer osv. Har jo gitt beskjed om at jeg er gravid. Er det mulig å få disse pengene tilbake? Er jo "surt" å måtte betale hver gang man skal levere en urinprøve eller slikt hvis man egentlig skal få det gratis....

Du skal ikke betale hos lege nå. Da hadde jeg sagtifra på legekontoret. Ang ultralyd så får du bilder :) koster ikke noe.

Vi måtte betale for ul bildene på Ullevål, drammen og tønsberg var det gratis..

Helsekortet skal være med på vær kontroll,jeg glemte mitt og måtte snu halvveis for og hente det,ble litt for sein da :) men ellers,du må huske og gå på do og tisse før du drar inn til ul,jeg gjorde ikke det,og hun sa at det var litt dumt siden det ble litt vanskeligere og få sett :) jeg måtte ikke betale noe for bildene,alle kontroll fra drt offentlige skal være gratis under svangerskapet,men er vell noen som cet og ta seg betalt likevell..

I haugesund må vi betale 118 kr for bildene. Står i innkallelse brevet....

Kan man ta med urinprøve og spørre om de vil se på den?
Hadde litt utslag hos legen, så hadde vært greit å få sjekket igjen. Må kanskje gi ny til legen istedet?

Kan man ta med urinprøve og spørre om de vil se på den?
Hadde litt utslag hos legen, så hadde vært greit å få sjekket igjen. Må kanskje gi ny til legen istedet?
Tror nok du må dra til legen da og levere ny prøve :)

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

kvinne klinikken i bergen må en betale 100 kr hvis en vil ha bilder...og husk at de tar ikke kort,så ha med kontanter!!:)

Back
Topp