Time til jordmor allerede

Alvea-

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Jeg ringte jordmor her jeg bor for å bestille time. Her i byen må man være tidlig ute dersom man ønsker oppfølging av jordmor.

Har fått time allerede onsdag!! :) men.. synes det var vel.. tidlig. Forrige svangerskap fikk jeg ikke time før jeg var mellom 12 og 13 uker mener jeg å huske.
Jeg er ca 5+3 på onsdag etter egne antagelser. (eggløsningssmerter, forrige mens og dato testen viste positiv).
Hun jeg snakket med spurte kun om siste menstruasjon og den var jo 9.juli. Hun spurte ikke om lengden på syklus så hun tror nok jeg er lengre på vei enn det jeg er.
Jeg er usikker på lengden av syklus også, men tror den har vært ca 42 dager, den var i alle fall det forrige måned. Jeg ammer enda og har kun hatt mensen en gang etter forrige fødsel så det er vanskelig å si.

Tar jordmor hensyn til sykluslengde når de beregner time til oul?
 
Jeg ringte jordmor her jeg bor for å bestille time. Her i byen må man være tidlig ute dersom man ønsker oppfølging av jordmor.

Har fått time allerede onsdag!! :) men.. synes det var vel.. tidlig. Forrige svangerskap fikk jeg ikke time før jeg var mellom 12 og 13 uker mener jeg å huske.
Jeg er ca 5+3 på onsdag etter egne antagelser. (eggløsningssmerter, forrige mens og dato testen viste positiv).
Hun jeg snakket med spurte kun om siste menstruasjon og den var jo 9.juli. Hun spurte ikke om lengden på syklus så hun tror nok jeg er lengre på vei enn det jeg er.
Jeg er usikker på lengden av syklus også, men tror den har vært ca 42 dager, den var i alle fall det forrige måned. Jeg ammer enda og har kun hatt mensen en gang etter forrige fødsel så det er vanskelig å si.

Tar jordmor hensyn til sykluslengde når de beregner time til oul?

Sniker.
Det tas ikke høyde for sykluslengde når en skal beregne før oul, kun første dag i siste mens :)
Så får du ny og riktig termin etter oul.
 
Sniker: I min hjemkommune ville de ha alle gravide inn før uke 10. Så jeg fikk også time 5+2 :D
 
Takk for svar :)
Okei, så da regner de automatisk 28 dagers syklus da?

Hva skal til for å få tidlig ultralyd? Hørt om de som får komme til tidlig ultralyd da det er usikkert på hvor langt de er på vei
 
Sniker.
Det tas ikke høyde for sykluslengde når en skal beregne før oul, kun første dag i siste mens :)
Så får du ny og riktig termin etter oul.
Betyr det at jeg burde ta kontakt med kommunen allerede? Etter menstermin er jeg 6+2, men tar man utgangspunkt i el-testene er jeg 4+5.
 
Takk for svar :)
Okei, så da regner de automatisk 28 dagers syklus da?

Hva skal til for å få tidlig ultralyd? Hørt om de som får komme til tidlig ultralyd da det er usikkert på hvor langt de er på vei
Sniker jeg..
jeg fikk henvisning til tidlig ul pga store beskymringer for foster, men måtte vente 2 uker til ul... enda 1,5 uke igjen :hilarious:

Du kan jo fortelle det du føler og si rett ut av du ønsker ul for å være på sikre side, eller for å få ro.

Masse lykke til!
 
Sniker her også. Min jordmor tok hensyn til sykluslengde da hun bestilte time til oul. Så det er nok ikke en fasit der. Jeg hadde også en syklus på 42 dager :)
 
Synes det hørtes tidlig ut. Jeg fikk ikke før etter uke 12. Men kan jo være dem har endret noen regler, eller bare gjør det forskjellig fra kommune til kommune.
 
Sniker her også. Min jordmor tok hensyn til sykluslengde da hun bestilte time til oul. Så det er nok ikke en fasit der. Jeg hadde også en syklus på 42 dager :)

Ja, vet du det er helt rett. Man kan jo si antagelser om el til jordmor ogsp settes man ikke opp veldig tilsig ifht til det som ville vært menstremin. Jeg misforsto og tenke på utregning av termin, ikke bestille oul slik som ble skrevet :p for når det gjelder å regne ut og skrive termin på helsekortet, så vil de oftest bruke menstermin selv om man ikke har standard sykluslengde også rette opp etter oul :)
 
Back
Topp