Time til innskriving

godtemomsen

Lykkelig ventende <3
Når er det vanlig å få dette? :) Og er det ca 3-4 uker før termin at timen blir satt? Og er det noen som har fått time enda? Husker jeg fikk brev sist gang med time, men husker ikke når vi fikk det( både ifht timen og termin.)
Det går skikkelig fort fremover nå. Ikke mange ukene igjen :) :)

Last edited:
Her er det i allefall slik at man selv ringer til fødeavdelingen når man er kommet til uke 36, og avtaler tid med dem :)

Dette var nytt for meg.
Fint hvis noen kan forklare hva dette innebærer:)
Jeg vil også ha forklaring! Vi var ikke på noe sånt forrige gang. Aldri hørt om dette jeg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker :)

Har vært på innskriving denne uken. Her i Stavanger skrives man inn i uke 36. Det er rett og slett så enkelt som det høres ut, man skrives inn på sykehuset slik at all informasjonenen blir registrert i forkant av fødselen, så slipper man å registreres mens man står på døra med rier o.l. :)

Vet ikke hvordan der fungerer andre steder, men her får man ime når man er på OUL. Hvis ikke så må man bare ringe inn og be om time.

På sykehuset i Tønsberg sender man inn et skriv som man får hos jordmor etter uke 32. Kan ikke huske at jeg har fått noe brev i etterkant...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

jøss, ikke hørt om. Det er jo deilig da at man slipper å registrere seg når man har rier og slikt. Går til jordmor på sykehuset jeg så er vel allrede innskrevet. Men lure greier det der da!

På sykehuset i Tønsberg sender man inn et skriv som man får hos jordmor etter uke 32. Kan ikke huske at jeg har fått noe brev i etterkant...

Gjør jordmor dette eller gjør vi det selv? Var hos jordmor på mandag men fikk ikke noe skriv..

Tror ikke jeg stresser noe med dette.
Siden jeg er førstegangsfødende regner jeg med at jeg har mer enn god nok tid til å skrive meg inn når jeg kommer dit for å føde.

Dessuten er jeg jo allerede lagt inn i systemet dems, da jeg har fått godkjent fødeplass der.

Aldri hørt noe om at dette er vanlig å gjøre på forhånd, men skal spørre jordmor på fødselsforberedende om to uker for sikkerhets skyld.

Gjør jordmor dette eller gjør vi det selv? Var hos jordmor på mandag men fikk ikke noe skriv..

Jeg fikk et skriv fra jordmor som jeg fyller ut selv og sender inn!

Her blir man forresten ikke bare kalt inn for å registrere opplysningene, men også for en lenger samtale. I Stavanger har vi 2 ulike fødeavdelinger med ulike tilbud, og under samtalen kommer man med ønsker og slikt. Den endelig vurderingen om hvor man ender opp tas selvsagt ut fra den fødendes tilstand når hun kommer inn. Det er satt opp 30 min til innskrivingssamtalen.

Har ikke hørt om dette før.
Fikk et skriv fra jordmor på 1. kontroll, en blekke på flere sider som jeg skulle sende til sykehuset mitt.
Så jeg tror jeg ordnet det selv for flere måneder siden.

Jeg fikk innkallelse til innskrivingssamtale forrige uke, med time i begynnelsen av april...

Last edited:
Jeg mener jeg fikk et slikt første gang jeg var på ultralyd på sykehuset i uke 18. Fylte det inn og gav til jordmor noen uker senere.

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

Vår jordmor glemte å nevne det for oss. Her er det normalt å få time etter oul, men siden jeg var hos privat må en selv ringe inn å bestille. Timen blir satt til ca 4 uker før termin. Det var så vidt jeg fikk time når jeg ringte inn pga av at jeg var så sen med å ringe og de er dermed fullbooket, men siden jeg er førstegangs fødende så skviset hun oss inn

i Kristiansand skal man vist få innkalling til innskriving i veke 36. Då er meininga at man møter opp på sjukehuset med all info. Dersom ein har lang reiseveg kan man ta det over tlf :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp