Time på svangerskapspoliklinikk..

Mamma.89

Blir kjent med forumet
Jeg har fått time til OUL 11.mars, og har rett etter denne UL fått time hos en lege på svangerskapspoliklinikk.. Antar dette er fordi jeg hadde en uheldig fødsel sist gang som endte med hasteKS, og jeg fortalte JM at dette plager meg mye og at jeg derfor ønsker keisersnitt denne gangen (Vet jeg ikke bestemmer selv)

Jeg blir uvel av å tenke på å må igjennom det samme igjen.. :scared001 :depressed:

Noen som har vært til sånn samtale noen gang? Gruer meg allerede.. :(:oops:

Og JA, jeg vet at vaginal fødsel er det beste o.s.v...!

Har ikke erfaring. Men ville bare ønske lykke til og håper du får en god opplevelse denne gangen. Enten det blir det ene eller andre. :Heartbigred

Koma til fetteren min fikk keisersnitt med nr 2 siden det ble haste keisersnitt med nr 1. Men der var det en grunn, så kommer vel ann på hvorfor du måtte ha keisersnitt med nr 1. Fetteren min og kona kan ikke få flere barn etter siste keisersnitt, livmoren ble så skadet at det er farlig for hu å bli gravid. Det er også noe en lege må tenke på i en sånn avgjørelse.

Har ikke hatt en sånn samtale selv, men vet om flere som har fått innvilget KS på grunn av fødselsangst. Håper uansett du får en god samtale enten det ender med det ene eller det andre. :)

Hei :) Ja, jeg har hatt slik samtale. Min første fødsel endte i hastesnitt. Det var ikke noe med meg, men barnet var stresset og hjertelyden sank drastisk. Når jeg ble gravid svært kort tid etter så var jeg veldig stresset. Var redd for at samme situasjon skulle skje igjen og jeg var redd for at min livmor skulle revne siden det var så kort tid siden sist..

Jeg fikk derfor time hvor vi skulle snakke om mulige løsninger og om følelser rundt fødsel.

Jeg er veldig glad jeg tok denne timen. Jeg var usikker på om jeg ville søke KS eller forsøke å føde. Jeg er VELDIG glad jeg valgte å føde og ikke ta KS. MEN vi hadde laget en plan:
- Jeg skulle få satt epudural tidlig inn (uten å skru den på) slik at hvis det skulle gå samme vei som sist så var alt på plass
- hvis babyen var stresset så skulle vi ikke prøve/holde ut, da skulle jeg kjøres ned på operasjon og far kunne få bli med
- jeg hadde jevnlig jordmor inne på rommet hos meg
- ikke forsøke tang o.l.

+ flere slike punker vi satt opp sammen. Det gjorde at jeg visse at hvis ting ikke var som det skulle så skulle jeg få en rask avgjørelse på KS slik at det ikke ble noe stress for meg og far.

Det gikk heldigvis helt fint og jeg hadde en kjempefin fødsel, men veldig rask. Levde på lystgass ;)

Men ønsker deg lykke til på samtalen og uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til :)

Jeg har fått time til OUL 11.mars, og har rett etter denne UL fått time hos en lege på svangerskapspoliklinikk.. Antar dette er fordi jeg hadde en uheldig fødsel sist gang som endte med hasteKS, og jeg fortalte JM at dette plager meg mye og at jeg derfor ønsker keisersnitt denne gangen (Vet jeg ikke bestemmer selv)

Jeg blir uvel av å tenke på å må igjennom det samme igjen.. :scared001 :depressed:

Noen som har vært til sånn samtale noen gang? Gruer meg allerede.. :(:oops:

Og JA, jeg vet at vaginal fødsel er det beste o.s.v...!
Eg hadde slike samtaler sist eg hva gravid og har fått slike samtaler denne gangen også. Har ikkje havnet i ein akutt ks men eg er redd uten grunn får å føde. Har 4 fine fødsler bak meg alle vaginalt. Med 4 mann skrev eg føde brev med lege ang hvordan fødselen skulle forløses og fikk godkjent ks vist eg ville ha frem til fødsel hva kommet då lagt ut at det ikke hva nødvendig. Pga prematur fødsel sist valgte eg p føde vaginalt siden det hva det beste for barnet og det legene og barnelegene anbefalte.

Back
Topp