Time hos gyn 6+2, What to expect?

Tjorven05

Flørter med forumet
Jeg har time hos spesialist for å utrede ufrivillig barnløshet. Jeg har ventet 4 mnd på timen, og jeg ringte og sa ifra at jeg var gravid og fikk bekreftet at jeg skulle beholde timen. Hååååååper det betyr at jeg kan få bittelitt oppfølging dersom graviditeten fortsetter iallfall.

Nå er jeg gravid og hvis jeg ikke har en SA er jeg 6+2 den dagen timen er. Eggløsning var dag 17/18 så jeg er nok et par dagene kortere på vei enn hva uketellingen tilsier.

Jeg har hatt 2 SA rundt 6+1 det siste året.

Det store spørsmålet er da:
Kan man forvente å se noe som helst på ultralyd mellom 5+6 og 6+2?
Hva annet kan evt en gynekolog se så tidlig?
 
Du kan se at det er i livmoren, ikke i eggleder osv. Med litt flaks kan en se hjerterytme, fostersekk, plommesekk og ei lita bønne av ett foster. Kan også kanskje se om det er flere. Ligger fosteret synlig nok kan en måle hvor langt på vei en er. Siden det er så tidlig kan det være greit å ikke forvente for mye :happy:
 
Du kan se at det er i livmoren, ikke i eggleder osv. Med litt flaks kan en se hjerterytme, fostersekk, plommesekk og ei lita bønne av ett foster. Kan også kanskje se om det er flere. Ligger fosteret synlig nok kan en måle hvor langt på vei en er. Siden det er så tidlig kan det være greit å ikke forvente for mye :happy:
Takk for masse svar!
Av en eller annen grunn tenkte jeg at det bare var hjerteslag eller ei man kunne finne, og datoen er såpass i grenseland at om man ikke ser hjerteslag så trenger det ikke bety noe (men jeg vet at det kommer til å stresse meg). Siden jeg fikk beholde timen så er det sikkert et eller annet de kan sjekke ut av vil jeg tro :)
 
Jeg var hos gyno 6+3, da jeg ikke ante hvor langt jeg var på vei. Ho viste hjerteslaget, målte fosteret og satte termindatoen. Viste hva som var fosteret og fortalte litt rundt til samboeren min som var med og sto med tidenes største øyne:D
 
Back
Topp