Time hos fysio......

HopsiDaisy

Forelsket i forumet
Jeg har det legen min og jeg tror eg begynnende bekkenløsning. Er 20% sykemeldt og har fått henvisning til fysio. De ringte nettopp og sa at jeg fikk time på fredag. De sa at jeg skulle ta med et laken og to håndklær..... Jeg har aldri vært hos fysio før og lurer på om noen kan gi meg litt info om hva som typisk skjer når en går til fysio og hvorfor jeg skal ha med meg disse tingene?

Så bra at du får kommet i gang med fysio.
Har aldri vært selv men min mann går en gang i blandt og han har aldri med seg noen verdens ting. Trodde man fikk slike ting når man var hos fysio. Betaler jo i dyre dommer så da skulle vel de ha stått for slike ting?

Når du er hos fysio ligger du på en benk, og da er det greit å ha laken med, så slipper du å ligge rett på benken der andre folk ligger å svetter. Noen fysioer har sånne blå plastikklaken de selger eller de har papir de legger ut. Jeg synes det er best med eget laken. Håndkledene er for enten å rulle sammen og bruke som støtte under bena, eller til andre ting i behandlingen. Det har mye med hygiene å gjøre.

Det som typisk er at de undersøker deg, når det kommer til bekkenløsning ligger du på ryggen eller siden også gjør fysio en masse bevegelser med beina dine for å se hvor du har vondt og hvordan du skal behandles. Jeg fikk i forrige svangerskap ulike øvelser jeg skulle gjøre selv, og et par hjelpemidler jeg fikk låne som et strikk og et bekkenbelte. Bekkenbelte var et langt tykt borrelåsstykke jeg skulle feste stramt rundt hoftene, slik at det skulle bli mer stabilt.

Lykke til..  

Ok.. takk for svar! Greit å ha litt info før timen :)

Æ går til fysio, en gang i uka foreløbig. Og det har æ gjort nu i 6 uke.
Der får æ alt. Men laken og håndkle.. E det et ordentlig kontor så har dem jo sånne puffa, dem legg under fotan dine. Det gjør dem her..
Lakenet e for å ligge på.. Her får vi det også, som byttes mellom hver pasient. 

Jeg går to timer i uken hos fysioterapeut.. 1 time er med massasje og 1 time med "trening" med fysioterapauten der vi gjør øvelser for å trene opp bekkenet.. Jeg har ikke med noe når jeg skal, men det varierer nok fra sted til sted. Første timen snakket vi før jeg måtte gjøre forskjellige ting mens hun kjente på meg før jeg fikk massasje resten av timen :)

Back
Topp