Tilvenning til smokk...

Rosica

Elsker forumet
Kristoffer har et enormt sugebehov, særlig om natten.
Men jeg får han ikke til å ta smokken!
Istedet bruker han meg som smokk.... Når jeg nattammer spiser han godt i kanskje 15 min, så er det bare kos etter det hvor han bare småsuger på puppen uten å svelge noe særlig melk... Prøver jeg å ta fra ham puppen blir han helt desperat! Slitsomt for en mamma som gjerne vil sove litt... Og når han endelig sovner må jeg jo rape ham. Da våkner han igjen og vil ha mer... Og slik kan vi ha det gående i flere timer. [&:]

Noen som har noen lure triks til hvordan jeg kan venne ham på smokk? Hvis jeg holder smokken på plass i munnen hans sutter han som en gal på den, men med en gang jeg slipper taket faller smokken ut... Han vil så gjerne men får det ikke til! [8|]
 
har du kun 1 type smokk, eller har du flere forskjellige? de finner sine favoritter nemlig, alle er ikke like god å suge på for disse små
 
Hmm...kan jo prøve en anna type smokk???
Marina hadde vældig suttebehov og æ huske ho brukte mæ som sutt, brukte å ge ho lillefingern-tuppen å sutte på, men så når æ ga ho smokken etter ei uka me å sutte på fingern...smatta ho som bare d og ville ikke slippe dn.
 
Hmm...kanskje du må bare holde smokken til han i beg, så blir han væl vant til slutt å klare å sutte sjøl uten å spytte dn ut.
 
Du får ha lykke til[:D]
....ikke alle onger tar rett og slett ikke smokk.
 
Det kan jo være at du har ventet litt lenge med smokketilvenningen. Mange babyer nekter å ta smokk om de har vent seg til å bruke mamma. Er nok hyggeligere å smatte på puppen enn smokken. Jo eldre de blir jo mer beviste blir de på hva de vil ha...
 
Prøv med ulike typer smokk...
De har en på apoteket som er veldig lik puppen...
Det er helt gul-brun...  Tror den er i latex... ser ikke pen ut, men vet at mange nyfødte liker den...
 
Uff da Rosica..... hadde samme problem med Michelle. Tror grunnen var at vi ventet for lenge med smokken. Men ikke gi deg, det er verdt å sitte en mnd å holde fingern på smokken sånn at den ikke detter ut, belive me[:)]
 
Plutselig en dag, sitter den som støpt!!!!!
 
Håper det går opp ett lys for lille Kristoffer snart!!!!
 
Jeg vet heller ikke aet enn det som er sagt fra før prøv forskjellige merker og typer og dytt på plass når den detter ut.
Freddy ville aller ta sutten han til min store fortvilelse men sef i dag er jeg jo veldi glad for at han ikke har tatt den da[;)]
 
Her har Kristoffer fått smokk fra rett etter fødsel, så han tar den godt nå.. Men det hender seg at han spytter den ut uten at det er meningen, og han mister den, og da vokner han og vil ha smokken igjen.. Det vi da har gjort for å hindre at den faller så lett ut, er og legge en slik gulpeklut forran smokken, slik at den får en liten støtte, men likevel kan han spytte den ut hvis han ikke vil ha den[;)]
 
Jeg vet det er både fordeler og ulemper med å bruke smokk. Og hadde han ikke hatt det store sugebehovet er det ikke sikkert jeg hadde brydd meg om å prøve å tilvenne engang... Men når jeg går og blir holdt våken hele natten for at sjefen skal ha pupp hele tiden, er jeg villig til å prøve det meste...

Har ikke kommet meg til et sted de selger NUK-smokker ennå, men har hørt fra flere at jeg bør prøve disse.

Jeg får vel bare fortsette å dytte inn smokken til han fatter poenget. Viljen er der (han sutter som en gaaaal når jeg holder smokken på plass for ham), han skjønner bare ikke hvordan...[:D]
 
Jeg har ihvertfall kjøpt inn litt forskjellig type smokker.. noen som er rundt og noen flate.. Så får vi se hva som holder inne!

Lykketil ihvertfall
 
jeg er for smokker jeg...¨
så håper min kommer te ta smokk asså.....[;)]
håper det ordner seg rosica...![:)]
han gutten din er sååå skjønn.... må alltid se 3 ganger på bildene før jeg klarer bla videre..! <3
 
Når vi prøvde med smokk måtte jeg holde den fast litt, gjør det litt enda for er ikke alltid han klarer å holde den der.
Men nå bruker han minimalt med smokk. Er gjerne noen sutt på kvelden så er det greit..
 
Håper det ordner seg for deg[:)]
 
Back
Topp