• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

tilvenning smokk/sutt?

mkay87

Forelsket i forumet
noen som har forslag til hvordan å tilvenne smokk/sutt? min gutt som er 3 uker, bruker puppen som smokk, SKAL sutte på den.. hvis ikke blir han sint.. har prøvd smokk, men han vil ikke helt ta den... sååå, hjelp.. han kan jo ikke henge på puppen hele tiden:O

Prøve igjen og igjen
prøve ulike merker
holde den litt "fast" mot munnen til han begynner å suge
Ta litt mm på smukken...

Har du prøvd forskjellige merker? Silikon/latex?
Vi brukte litt tid på å få vesla til å ta smokk, hun spytta den ofte ut og sutta "feil" så den ramla ut. Virket som hun ikke helt forstod hva hun skulle med den.
Husker ikke konkret hva vi gjorde, vi bare prøvde og prøvde, av og til tok hun den og av og til ikke. Nå eeelsker hun smokken, den er en skikkelig life saver. 

prøve forskjellige smokker som de skriver over her, dypp den litt i mme eller malt f.eks :) 

Gutten vår begynte endelig med smokk da han begynte i bhg da han var 15 mnd, så send ungen i bhg! Haha

Elis84 skrev:
Gutten vår begynte endelig med smokk da han begynte i bhg da han var 15 mnd, så send ungen i bhg! Haha

Hehe, jenta vår også - da var hun 17 måneder! Og jeg hadde ikke noe ønske om at hun skulle begynne DA... Men vi hadde prøvd alt. Jeg holdt på i et halvt år for å få henne til å ta smokk, men hun ble hengende i puppen i ett år, gitt...

Lykke til TS! Håper det funker bedre for dere. Vår nummer to fikk smokken to dager gammel og tok den (heldigvis!)

Akkurat sånn hadde jeg det også...fikk henne ikke til å ta smokk,ble bare mer jobb for meg/oss. Endte med at jeg satt ute med puppen omtrent 24/7 i hvertfall 3 måneder før hun begynte å bare ta måltider å bli ferdig med det. Hun er 10 måneder nå og fortsatt veldig glad i pupp når hun skal sove å sånn...må nok begynne å skjerpe meg med å skjemme henne bort så mye...går bra hvis noen andre legger henne men hvis jeg er der å hun er litt trøtt å grinete blir hun KRAKILSK hvis hun ikke får pupp...men har egentlig blitt mer sånn nå de siste ukene for jeg har ikke vært flink med å bare legge henne som jeg gjorde før...

gå på nett å bestill en smokk som heter TRØST,google det så finner du den,tror firmaet heter ak grieg..
 den var redningen her ! snuppa mi tok ikke pupp og hadde ett enormt suttebehov å jeg prøvde maaange forskjellige smokker,men trøstsmokken var den eneste hun likte

her tok han smokk når jeg slutta og amme:p var 5mnd ca, 2 uker etter han endelig tok flaska:)

Back
Topp