Tilvenning nye briller

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg var til optiker rett før påske og tok synstest. Optikeren mente at synet mitt hadde endret seg en del og at jeg trengte nye briller. Med det samme jeg fikk de nye sa jeg fra at alt så litt blurry ut og at jeg ble svimmel av de, noe han mente var en tilvenningssak. Nå er det gått over 1 uke og det går bedre nå om jeg leser eller ser TV , men så snart jeg skal gå rundt med dem på så minner det omtrent om å være full på danskebåten i stormvær.
Skal tilvenning ta så lang tid eller er det mulig styrken er feil for meg?

Jeg har aldri brukt såpass tid på tilvenning. Maks et par timer.

Jeg ville dratt tilbake til optikeren og fått sjekka opp i det. Var da lang tid.

Fikk beskjed på Synsam at der kunne ta opp til 3 måneder, men at jeg skulle komme tilbake hvis det var veldig ukomfortabelt. Tok i hvert fall lenger enn 1 uke. Ble svimmel og fikk mye vondt i hodet den første tiden. Nå kan jeg virkelig ikke lese på avstand uten brillene mine, så de er alltid med i vesken :)

Ta gjerne kontakt med de igjen ;)

Er vanlig at det tar litt tid, siden øynene ikke er vant med de. Men bare hør med de om hvor lang tid de mener tilvenningen bør vare! Er jo dumt om de har tatt feil styrke til deg også.

Jeg var til optiker rett før påske og tok synstest. Optikeren mente at synet mitt hadde endret seg en del og at jeg trengte nye briller. Med det samme jeg fikk de nye sa jeg fra at alt så litt blurry ut og at jeg ble svimmel av de, noe han mente var en tilvenningssak. Nå er det gått over 1 uke og det går bedre nå om jeg leser eller ser TV , men så snart jeg skal gå rundt med dem på så minner det omtrent om å være full på danskebåten i stormvær.
Skal tilvenning ta så lang tid eller er det mulig styrken er feil for meg?

Jeg slet med dette. Det viste seg at han optikeren jeg hadde vært ho kun sjekket styrken, ikke en spesiell brytningsfeil jeg visst har som jeg ikke visste om. Så det var helt tåke på ene siden. Gikk til en annen og han fant ut av det men vi brukte veldig, veldig lang tid. Heldigvis var han videreutdannet et eller annet og skjønte at det var noe mer.

Jeg ville gått tilbake og fått en ny sjekk. Det bør ikke gå så lenge.

Back
Topp