Tilvenning morsmelkerstatning

pusemjau

Gift med forumet
Himmelbarn
Junilykke 2020 ♡
Marshmallows 2022
Skuddårsspirene 2024
Er det noen som har hatt suksess med tilvenning av morsmelkerstatning? Og hvordan?
Jeg tenker å gå litt mere inn for å tilvenne babyen min på 7 mnd nå med morsmelkerstatning. Han fikk mme som liten baby 3-4 ganger med suksess. Prøvde igjen for en uke siden, men da bare spytta han ut. Han har begynt med fast føde og får også mye av meg enda.
Hvorfor tilvenne med mme?
Jo fordi det er greit å få litt mere frihet til å ordne ting uten baby og også større frihet med tanke på barnepass.
Om noen har hatt suksess med dette etter at baby har bikka 6 mnd, så vil jeg gjerne vite oppskrift:)

Hvis hun får ammet litt + fast føde, trenger hun ikke mme i tillegg. Da er det bare å øke mengde fast føde ila dagen.
Er det aktuelt for deg å pumpe og fryse?
Ellers ville jeg prøvd forskjellige merker. De smaker veldig forskjellig. Hipp smaker mye bedre enn Nestle sin. Min favoritt er Holle sin geitemelk-basert mme som kan kjøpes på helsekost. Den kunne jeg drikke ferdig når babyen ikke ville ha mer. :hilarious:

Hvis hun får ammet litt + fast føde, trenger hun ikke mme i tillegg. Da er det bare å øke mengde fast føde ila dagen.
Er det aktuelt for deg å pumpe og fryse?
Ellers ville jeg prøvd forskjellige merker. De smaker veldig forskjellig. Hipp smaker mye bedre enn Nestle sin. Min favoritt er Holle sin geitemelk-basert mme som kan kjøpes på helsekost. Den kunne jeg drikke ferdig når babyen ikke ville ha mer. :hilarious:
Tusen takk for at du tok deg tid å svare og for tips, det var veldig fint å høre:)
Jeg pumpa her om dagen og da drakk han opp alt, så ja jeg tror at han hadde godtatt morsmelk på flaske bare jeg pumper meg så han har nok melk for en kveld.

Er det noen som har hatt suksess med tilvenning av morsmelkerstatning? Og hvordan?
Jeg tenker å gå litt mere inn for å tilvenne babyen min på 7 mnd nå med morsmelkerstatning. Han fikk mme som liten baby 3-4 ganger med suksess. Prøvde igjen for en uke siden, men da bare spytta han ut. Han har begynt med fast føde og får også mye av meg enda.
Hvorfor tilvenne med mme?
Jo fordi det er greit å få litt mere frihet til å ordne ting uten baby og også større frihet med tanke på barnepass.
Om noen har hatt suksess med dette etter at baby har bikka 6 mnd, så vil jeg gjerne vite oppskrift:)
Jeg måtte til med det på eldste, vi startet tilvenning når hun var 7 mnd pga hun spiste tilnærmet null fast føde og jeg måtte på jobb, og fikk ikke til å pumpe, det tok tid da. Men vi fortsatte å gi hun en flaske om dagen en periode, og oppdaget etterhvert at hun foretrekk at den var kaldere enn kroppstemp, så vi laget den fersk med kokende vann som anbefalt for å drepe evnt bakterier, og så lot den stå å kjøle seg hurtig ned i isbad så den ble ganske kald. Da gikk den fort unna her. Kn tenke meg at den kanskje smaler litt mindre når den er kaldere.

Back
Topp