Tilvenning mme?

pirilen

Glad i forumet
Jeg fullammer, og vil fortsette med det, men i det siste har ikke jenta mi lagt på seg nok. Hun er 10 uker gammel. Så vil gi henne pittelitt mme i tillegg til morsmelk, men hun liker ikke smaken.. Går fint å få henne til å ta flasken, men tvert hun merker at det er mme, blir hun rasende.. Hva skal/kan jeg gjøre?

Jeg fullammer, og vil fortsette med det, men i det siste har ikke jenta mi lagt på seg nok. Hun er 10 uker gammel. Så vil gi henne pittelitt mme i tillegg til morsmelk, men hun liker ikke smaken.. Går fint å få henne til å ta flasken, men tvert hun merker at det er mme, blir hun rasende.. Hva skal/kan jeg gjøre?
Da hadde jeg satset på at kroppen din vil ordne opp selv! Legg henne til mye oftere og melkeproduksjonen vil ta seg opp :)

Da hadde jeg satset på at kroppen din vil ordne opp selv! Legg henne til mye oftere og melkeproduksjonen vil ta seg opp :)

Har nok melk til henne, men ønsker å kunne bruke mme som backup.. Produksjonen min blir helt tussete når jeg melker ut et ekstra måltid :-)

Har nok melk til henne, men ønsker å kunne bruke mme som backup.. Produksjonen min blir helt tussete når jeg melker ut et ekstra måltid :-)
Ok..... Da forstår jeg... Men å legge henne til oftere vil øke din produksjon. Jeg har flere bekjente som har startet med mme som backup og har endt opp med å bare gi dette etter en stund fordi babyen foretrekker dette siden melka kommer raskere. Hvis grunnen din er at mme backup hadde jeg ventet til hun er større...

Kan det være at det kun er for lite mengde melk hun får i seg og ikke noe galt med melken din? Det kan være lettere å få i babyen mer melk med flaske siden babyen ikke trenger å suge så hardt for å få en god stråle. Kanskje du kan pumpe ut mm og gi "litt ekstra" etter amming? Siden hun skal opp i vekt anbefaler jeg å pumpe opp bunnmelk.

Det er den fete bunnmelken som babyen legger på seg av. Har du mye toppmelk? Er brystet "tomt" når du er ferdig å amme? Ammer du begge bryst eller kun et pr måltid?

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Hun får suge ganske lenge på "tomt" bryst, både for å få ut den fete melken og for å øke prod. Vil hun drikke behge brystene får hun det, og drikker da til hun er tilfreds. Akkurat nå vil hun ikke ha flaske med mm heller, har prøvd diverse flasker men til ingen nytte. Så den utpumpa mm går dessverre ofte i vasken .. :-(

Hvor ille er vekten hennes da? Får du ikke i henne noe annet så er det ikke så mye valg...

Hvor ille er vekten hennes da? Får du ikke i henne noe annet så er det ikke så mye valg...

Det er ikke veldig ille, hun legger på seg mellom 120 og 150 i uka, men hun er veldig lang så er lett i forhold til lengde.

Men altså, er det ingen som kan gi meg et tips ang det jeg faktisk lurer på??

Det er ikke veldig ille, hun legger på seg mellom 120 og 150 i uka, men hun er veldig lang så er lett i forhold til lengde.

Men altså, er det ingen som kan gi meg et tips ang det jeg faktisk lurer på??
Hvis hun ikke vil ta flaske så er det så mye å gjøre da? Regner med du har prøvd det meste...litt kaldere/varmere temp på melken? Flaske før/etter amming? Annen flasketut/størrelse hullene? Gi i kopp? Hjelpebryst?

Jeg vet ikke hvilket råd du VIL ha, men mitt råd er å fortsette å fullamme dersom det er det du ønsker å gjøre. Begynner du å gi flaske så fullammer du ikke lenger og siden melkeproduksjonen da stagnerer og forblir mindre enn det barnet trenger så er det vanskeligere å kutte ut flaska senere for så å fullamme igjen.

Barn skal legge på seg 150-250 g i uken de første 3-4 mnd. Hun ligger litt i underkant men kanskje det bare er for en liten periode? Det kan hende det tar seg opp, de spiser og vokser litt i rykk og napp. Dumt å gi opp fullammingen kanskje da? Så lenge babyen er fornøyd og frisk så ville jeg ikke stresset med vekten - hvertfall ikke enda.

Back
Topp