Tilvenning i bhg

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Minstemann skal ha tilvenning og korte dager når han begynner i bhg.

Hvordan gjør man dette når storebror går i samme bhg og på samme avdeling? (Er bare en avdeling :p).

Lar jeg storebror bli med hjem og få korte dager også? Vet jo at han elsker seg der når han er der og vil ikke at han skal gå glipp av alt det kjekke som skjer.

Tips rundt dette mottas med stor takk :)

Vi kjørte to turer :) Leverte begge litt senere og så hentet vi lillebror og så storebror noen timer senere (med lillebror på slep) :)

Jeg ville latt storebror bestemme selv jeg :-)

Usikker på hvordan det blir her enda, men tenker i utgangspunktet at eldste kan få bestemme selv. Hun og trives veldig godt i bhg, så skal ikke se bort fra at hun ønsker å bli igjen

Hvis storebror liker seg godt i Bhg ville jeg gitt ham lengre dager. Godt mulig minste har behov for litt alenetid med mamma eller pappa etter nye opplevelser i barnehagen også. Dere kan jo snakke med storebror først og avklare at dette er greit :)

Jeg ville nok sett an hvordan eldste taklet det. Det blir jo en overgang for han også.

Ville latt eldste bestemme selv :)

Vi kjørte to turer. Storebror hadde ingen problem med det. Jeg sa ifra når vi dro. Han hadde så vidt tid til å si hade :p

Ville latt storebror bestemme selv.

Får håpe han kommer seg språklig før lillebror begynner. Sånn at det bør lettere å forstå hva han vil :)

Min yngste skal også begynne på samme avdeling som eldste, men her er det ingen tilvenning.
Jeg hadde helt klart lat den eldste være igjen :) (med mindre hun virkelig ville være med hjem).

Ville tatt det ifra dag til dag, vil han bli med så greit og hvis ikke tatt to turer;)

Jeg ville sett det an og tatt det fra dag til dag. La han bestemme. Selv om han vil være med hjem en dag, er det ikke sikkert han vil det neste dag. Noen tåler bedre at foreldrene er innom og så går igjen uten å hente, andre synes det er kjempevanskelig.

Back
Topp