Tilvenning i barnehage

Frida❤️

Andre møte med forumet
Lille begynner nå på sin 3 uke i barnehagen og vi har fortsatt ingen progresjon. Jeg er fortsatt der med henne hele dagen og tar meg av alt av stell osv. Hun tåler dårlig at jeg ikke er i umiddelbar nærhet (typ maks 2 meter) og ser ikke ut til å bli trygg på noen av de ansatte. Det har vært litt fravær og vikarer, pluss at hun har vært borte 2 dager andre uken pga sykdom. Jeg prøver bare å følge rådene jeg får av de ansatte og gjør det de ber meg om å gjøre, men nå har det nesten blitt litt sånn at de forventer at jeg bare er der med henne hele dagen. Føles litt ut som at jeg har blitt en ekstra ansatt. Noen som har noen råd?

Lille begynner nå på sin 3 uke i barnehagen og vi har fortsatt ingen progresjon. Jeg er fortsatt der med henne hele dagen og tar meg av alt av stell osv. Hun tåler dårlig at jeg ikke er i umiddelbar nærhet (typ maks 2 meter) og ser ikke ut til å bli trygg på noen av de ansatte. Det har vært litt fravær og vikarer, pluss at hun har vært borte 2 dager andre uken pga sykdom. Jeg prøver bare å følge rådene jeg får av de ansatte og gjør det de ber meg om å gjøre, men nå har det nesten blitt litt sånn at de forventer at jeg bare er der med henne hele dagen. Føles litt ut som at jeg har blitt en ekstra ansatt. Noen som har noen råd?
Dessverre ingen råd å komme med fra min side, men ser at du poster i en ganske gammel termingruppe. Et tips kan kanskje være å prøve å spørre under "livet med barn 1-5 år" hvis du skulle få lite respons her.
Masse lykke til, håper det ordner seg for dere:Heartred

3.uke?
kan det være lurt å gå ut av rommer i feks 5-10 min et par tre ganger i morgen? Gå en tur på toalettet eller vent i bilen. se om barnet faktisk roer seg kort tid etter du har gått? Be de ansatte sende deg en mld om barnet roer seg, så kan du vente ute litt til. kanskje går det faktisk bra?

Jeg vil anbefale deg å la henne være litt alene i bhg. Om hun må ha deg i umiddelbar nærhet så blir det vanskeligere for henne å bli kjent med de ansatte. Da hun vil være opptatt av hvor du er og søke deg hele tiden. Forsøk å si hade å la henne være litt alene der. Vær i nærheten slik at de kan ringe deg om det skjærer seg helt. Stort sett så går det veldig bra,og da vil hun hun finne en trygghet hos en av de ansatte. Øk litt på tiden hun er alene. La henne sove i barnehagen, og når hun våkner så kan hun leke litt (kanskje så lite som 15 min første dag) før du kommer. Så øker du også på her litt etter litt. :) snakk med de ansatte,og fortell hvordan du ønsker det fremover :)

Back
Topp