tilvenning bhg

Har tilvenning med minsten nå denne uken som har vært og det er det verste jeg noen gang har vært med på :-( Gikk veldig bra mandag med to timer, og tirsdag når jeg leverte og gikk men onsdag til i dag så gråt hun masse, har ikke ville lekt noe særlig og bare vært i vognen sin, liker lunsjen veldig godt da :-)I går kveld sovnet hun inne med meg og i dag sovnet hun i sin egen seng, men jeg måtte være der med hun :-( Har så vondt i mamma hjertet mitt. Trodde det skulle gå knirkefritt siden hun er 2 år og er veldig sosial av seg men nei da :-( :-( Føler meg som verdens verste mamma som plasserer hun vekk sånn som det der... Jeg vurderer faktisk å endre bhg plassen til 50 prosent også ha hun hjemme de dagene jeg ikke skal på jobb men vet ikke helt om det går i forhold til vaktene på jobben heller :-( Hun er veldig positiv i forhold til det å gå i bhg når vi går hjemmefra. Føler hun har endret personligheten bare på kort tid, fra å gå å være glad og fornøyd blid til å bli veldig usikker og ulykkelig :-( :-(
Gi det litt mer tid. Skjønner deg veldig godt. Noen barn bruker lengre tid enn andre. Det er helt vanlig at 2-åringer bruker lengre tid på innkjøringen (min erfaring, i alle fall. Og det gjør det absolutt ikke noe lettere for mamma!) hun er vant til å være hjemme og skjønner ikke helt hvorfor hun plutselig blir 'alene'. Det kan for noen ta tid da å etablere et godt tillitsforhold til andre voksne. Rutinene er heller ikke de samme som hjemme osv. 50% plass er ikke å anbefale. Da tar det mye lenger tid å tilvennes. Det er vanskeligere å etablere vennskap (de andre kjenner jo hverandre bedre, og sees oftere.) og det er vanskeligere å komme inn i rutiner. vil anbefale minst 60-80%.

Mitt beste råd er kortere dager i starten (om mulig). Heller tidlig på dagen, enn sent. (Da er det ikke sikkert det er så mange barn der, og det blir lettere å komme inn i lek). Og jeg ville prøvd (igjen om mulig) at pappa leverer. Det kan være forskjellig, men ofte er det enklere. Og gå når du sier hade. Gråt gjerne når barnet ikke lenger kan se deg, og ring Bhg litt etter om du lurer på hvordan det går.

Lykke til. Det går seg nok til etterhvert :)

Gi det litt mer tid. Skjønner deg veldig godt. Noen barn bruker lengre tid enn andre. Det er helt vanlig at 2-åringer bruker lengre tid på innkjøringen (min erfaring, i alle fall. Og det gjør det absolutt ikke noe lettere for mamma!) hun er vant til å være hjemme og skjønner ikke helt hvorfor hun plutselig blir 'alene'. Det kan for noen ta tid da å etablere et godt tillitsforhold til andre voksne. Rutinene er heller ikke de samme som hjemme osv. 50% plass er ikke å anbefale. Da tar det mye lenger tid å tilvennes. Det er vanskeligere å etablere vennskap (de andre kjenner jo hverandre bedre, og sees oftere.) og det er vanskeligere å komme inn i rutiner. vil anbefale minst 60-80%.

Mitt beste råd er kortere dager i starten (om mulig). Heller tidlig på dagen, enn sent. (Da er det ikke sikkert det er så mange barn der, og det blir lettere å komme inn i lek). Og jeg ville prøvd (igjen om mulig) at pappa leverer. Det kan være forskjellig, men ofte er det enklere. Og gå når du sier hade. Gråt gjerne når barnet ikke lenger kan se deg, og ring Bhg litt etter om du lurer på hvordan det går.

Lykke til. Det går seg nok til etterhvert :)

Tusen takk for gode ord :-) Vi blir nok ikke å bytte til 50 prosent plass da dette mest sannsynlig ikke vil passe i forhold til jobb men jeg skal prøve å levere tidlig og hente tidlig og se om det går bedre. Har en ansatt på mellomste sin avdeling og barnet hennes var akkurat lik i begynnelsen. Hun er veldig tillitsfull til de voksne da, så det er jo positivt :-)

Begge våre har glidd rett inn i bhg og det har gått veldig greit.

Jeg jobber nå på småbarnsavd, og hatt tilvenning denne uka.
Vi fikk fem nye små. Har gått bra med alle, og alle var alene i dag. Men ikke så lange dager.
Så hos oss har de fleste klart seg med 3-4 dager der mamma/pappa har vært med litt før de har gått.

3 dager, jeg gikk igjen en liten time 2.dagen, hu brydde seg ikke om at jeg gikk. Hu har heller aldri hatt problemer med at jeg har gått heldigvis :) Hu var 18mnd når hu begynte :)

Med eldste hadde vi 3 dager.

Med yngste kan mannen bruke så lang tid som han har lyst i grunn :)

Ikke kommet så langt enda, skal ha i november.... Ho er ganske skeptisk i dag....

Jeg får tre dager fra jobb mener jeg.... Samboer er i permisjon før ho begynner så kanskje han kan begynne litt forsiktig siste uka.... Tror egentlig ikke det vil fungere for han er veldig følsom og gruer seg til ho skal i barnehage :P

Men han kan heldigvis hente ho tidlig så ho ikke får så lange dager i begynnelsen. Blir en del kjøring for bhg er ikke der vi bor, men må det til for ho så gjør vi selvsagt det :-)

Høres ut som det varierer veldig og godt å lese at jeg ikke er alene :)

Back
Topp