Tilvenning av mat....

LillTrille

Glad i forumet
Vi sliter litt med tilvendingen av annen mat her i huset. Det er akkurat som at konsistensen blir for tørr eller noe...Så jeg lurer litt på hvordan dere tilbereder testene/ middagene? 
Vi har klart å få i han kokte gulerøtter og poteter ( most i stavmixer), men da vi prøvde kålrot virket det som det bare satt seg i halsen og han brakk seg... Vi blandet i mme men dette hjalp heller ingenting.. Grøt spiser han veldig greit ;)
Begynner å bli litt engstelig med dette med tilvending...
 
Kanskje du kan blande kålroten med litt gulrot eller potet og ha i litt rapsolje.
 
han spiser samme middag som vi andre spiser. bare lar være og salte osv. men lager flere typer saus og har på maten. men middag uten saus osv spiser han ikke.
 
Min spiser kun pupp, snart 7,5 mnd nå. Og jeg begynner å jobbe i slutten av september. Uansett hva jeg gir han spytter han det ut igjen. Ingenting nytter. Hadde det kun vært kålrot han spyttet ut igjen hadde jeg ikke hatt et problem i verden... Kanskje det er for sterkt for bebisen din?
 
Her begynte hun plutselig å blir veldig glad i middag den siste uken. Får det har hun bare spist noen skjeer, men nå spiser hun litt over et halvt 6 mnd middagsglass eller tilsvarende mengde i hjemmelaget.

Virker som hun liker det meste. Har prøvd litt forskjellig glass og hjemmelaget middag med poteter og gulrot eller poteter, laks og brokkoli.... Tar i litt matolje før jeg kjører det med stavmikseren :)
 
Ville ikke stressa noe med dette enda hadde jeg vært deg. Det er jo små små enda, og har akkurat begynt å spise litt vanlig mat. Ikke så rart hvis de syns det er skikkelig merkelig, og at ikke alt smaker med en gang. Hvis du finner noe hun/han liker, så gi bare det ei stund, og så prøv litt innimellom med noe annet.

Han her liker mest grøt enda, og litt most gulrot, men alt annet bare brekker han seg av, spesielt middagsglass. Husker at det var akkurat sånn med storesøster også. Syns egentlig ikke det er så rart at de ikke er så begeistra for de der glassene jeg, syns det smaker ugg selv :/

Syns det er viktigst at han får sitte sammen med oss ved middagen, og får noe småtteri å spise på/holde på med selv.
PS. bruker å gi han litt puffet ris av og til, som han kan øve seg på å plukke opp med fingrene og spise selv, eller en bit av en riskake. Det er ikke så dyrt heller, så gjør ikke noe at det meste havner på gulvet.
 
Back
Topp