Tilvenning av grøt og vann

Bkno1437962

Andre møte med forumet
Hei! Har begynt å gi frøkna mi noen smaksporsjoner av maisgrøt. Ser ut til at magen hennes tåler dette fint. Men lurer på om jeg kan gi henne litt vann(kokt og avkjølt) til grøten? Eller burde jeg gi henne flaske med mme for å skylle ned med? Og når kan jeg begynne å gi en hel porsjon? Hun er foresten 3,5mnd.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei:)
Du kan fint gi kokt vann til grøten. De små skal vel helst ha temperert vann og ikke kaldt. Ammer du? I så fall holder det med litt pupp før og etter grøten :)
Mengde grøt øker du gradvis og plutselig er du oppe i en porsjon. Ville nok økt litt hver 3.dag eller no. Lykke til :)

Har slitt med amming i 3 mnd, frøkna klarer ikke suge ordentlig, så her går det mest i mme nå. Men hun får litt "kosepupp" en gang om dagen da;)
Lurer også på når man kan begynne å gi de sånn most frukt? Noen typer som er verre for magen enn andre? Noen som har erfaringer?:)

Glemte også å spørre om hvor mange ganger om dagen kan jeg gi henne grøt? Hvordan har dere gjort det? Jeg synes hun drikker enormt mye mme.. Mellom 170-200ml mme hver 2-3time.. Er dette for mye?

Her går det fint med amming, så jeg tenkte å begynne når han er rundt 4, 5-5 mnd. Begynner nok med smaksprøve på formiddagen så en eventuell reaksjon kommer på dagtid. Når man først begynner går det slag i slag føler jeg ;) Tror jeg ga grøt morgen og kveld til eldstemann.
Ang hvor mye mme, vet jeg ikke. Står vel anbefalt dose på pakken? Kan du ikke prøve litt velling og se om det varer lenger?
Frukt i nett prøver vi nok ganske fort rundt 5mnd tror jeg. Begynner nok med pære og druer. Appelsin er veldig sterkt for magen og kan fremkalle allergisk reaksjon, har jeg hørt. :)

Fra 3mndrs alder står det 5-6 måltid i døgnet og 150-200 ml.. Men jenta mi spiser iværtfall 8 flasker i døgnet og 170-200ml hvert måltid. Får prøve med litt velling da, kanskje:)

Back
Topp