Tilvenning av grøt og avføring..

Kathy80

Forelsket i forumet
*MIA*
Sommerfuglene <3
Dere som har startet med fastføde, hvor ofte har de avføring?

Her har lillemor avføring 1-2 ganger per uke, hun ammes.Vi startet med smaksprøve på grøt mandag, 2ss mm med 1 ts grøtpulver- hun har ikke hatt avføring siden vi startet opp.Bør hun ha avføring hver dag selv på smaksprøver?

Sent from my iPhone using BV Forum

Mi har 1 bæsjebleie om dagen som regel, av og til 2 og av og til ingen. Hs sa det kunne bli litt krøll når vi startet med grøt/mos, men vi har sluppet unna til nå :) tror ikke du trenger å stresse hvis hun ikke pleier å ha avføring ofte.
Jeg har forresten litt morsmelk i all grøt/mos for å hjelpe magen til mini og for litt kjent smak oppi alt det nye ;)

Her var der avføring flere ganger daglig ved fullamming, nå som han får grøt og stadig smaker nye ting, har han hatt 1 gang daglig:).. (Nå har vi måttet begynne å gi endel mme også da, etter innføring av fast føde)..

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Har forresten i litt morsmelk i alt minstemann får av fast føde jeg også:)

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Takk for svar jenter- da venter jeg litt med å bekymre meg

Her er det ikke overflod med bæsjebleier.
Ca 2 i uken kanskje :)

Kan være greit å ha litt sviskemos i grøten for å hjelpe magen med å fordøyingen :-)

Har litt hver dag, ikke noen forandringer etter grøt start :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Fin i magen:-) Var ikke grunn til bekymring. Har også startet opp m sviskemos som gjør susen:-)

Jeg vil ikke tro at det blir hyppigere bleier med avføring når man smaker.

Her ble avføringen ganske mye fastere etter at han ikke fikk sviskepuree en hel dag. Men så skulle det bare en posjon sviskepuree til for at det ble normalt igjen.

Men her får han mme og grøt 2 ganger om dagen. Det er ikke mye grøt syns jeg. Men han får til han ikke vil ha mer.
Avføring daglig, med noen unntak innimellom.

Dere som har startet med fastføde, hvor ofte har de avføring?

Her har lillemor avføring 1-2 ganger per uke, hun ammes.Vi startet med smaksprøve på grøt mandag, 2ss mm med 1 ts grøtpulver- hun har ikke hatt avføring siden vi startet opp.Bør hun ha avføring hver dag selv på smaksprøver?

Etter ett par uker hvor det gikk noen dager mellom hver bæsjebleie, da på bare amming, kommer det nå noe hver dag. Og slik har det vært helt sia hun begynte å få litt smaksprøver :)

Lillegull 070414 :D

Back
Topp