Tilvekstkontroll

MorT

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg har gått på jevnlige tilvekstkontroller av babyen gjennom hele svangerskapet pga kronisk sykdom. Har én planlagt kontroll igjen om 1,5 uke. Er dette slike kontroller som ikke vil bli gjennomført nå i disse coronatider, eller vil den bli som planlagt, bare uten partner? Regner jo med at jeg vil høre fra sykehuset, men siden det er 1,5 uke til vil jeg nok ikke høre noe ennå. Ønsker jo å viten om babyen fortsatt vokser som den skal, så det bør vel gjennomføres som planlagt? Noen andre som erfaring med dette?
 
Jeg har gått på jevnlige tilvekstkontroller av babyen gjennom hele svangerskapet pga kronisk sykdom. Har én planlagt kontroll igjen om 1,5 uke. Er dette slike kontroller som ikke vil bli gjennomført nå i disse coronatider, eller vil den bli som planlagt, bare uten partner? Regner jo med at jeg vil høre fra sykehuset, men siden det er 1,5 uke til vil jeg nok ikke høre noe ennå. Ønsker jo å viten om babyen fortsatt vokser som den skal, så det bør vel gjennomføres som planlagt? Noen andre som erfaring med dette?

Jeg skal på vekstkontroll på mandag. Fikk mld på fredag med påminnelse om timen og om at du måtte ringe og opplyse om du var i fare for å være smittet osv. Leste på nettsiden til mitt sykehus at en måtte komme alene til timer/kontroller.
 
Tror dette vil variere fra sykehus til sykehus og hvor vi er i epidemien. Når det blir skikkelig ille vil alle avdelinger måtte prioritere på en annen måte enn nå.
 
Tror dette vil variere fra sykehus til sykehus og hvor vi er i epidemien. Når det blir skikkelig ille vil alle avdelinger måtte prioritere på en annen måte enn nå.
Men det er jo en grunn til at man skal ha tilvekstkontroll. Jeg får f.eks ikke føde på mitt lokale sykehuset med mindre alt er bra med babyens vekst. Og da regner jeg jo egentlig med at de er ganske interesserte i å avdekke evt vekstavvik.. Men det vil jeg finne tidsnok ut av:) Har full forståelse at det er andre pasienter som er mye mer kritiske enn meg, men man føler jo litt på det som høygravid og full av hormoner...
 
Men det er jo en grunn til at man skal ha tilvekstkontroll. Jeg får f.eks ikke føde på mitt lokale sykehuset med mindre alt er bra med babyens vekst. Og da regner jeg jo egentlig med at de er ganske interesserte i å avdekke evt vekstavvik.. Men det vil jeg finne tidsnok ut av:) Har full forståelse at det er andre pasienter som er mye mer kritiske enn meg, men man føler jo litt på det som høygravid og full av hormoner...

Jeg forstår deg godt, dette er tøft. Forhåpentligvis får du kontroll, men helsevesenet har store utfordringer allerede om et pr uker. Så ingen kan helt vite hvordan det blir.

I mitt siste svangerskap hadde barna mine 35 og 65% vekstavvik. Likevel regner jeg med at jeg nå vil få mye mindre kontroller enn jeg ellers er satt opp på nå.
 
Oi, såpass! De tidligere kontrollene har vist at babyen er nøyaktig midt på treet på kurven, så jeg er ikke så veldig nervøs, men allikevel.. Takk for svar:)
 
Jeg er spendt på det samme. Baby har vokst helt fint til nå, så jeg er ikke bekymret. Men på sykehusets hjemmeside står det at undersøkelser fortsetter med mindre man blir oppringt. Så jeg regner med vi hører det om det skjer en endring...
 
Men det er jo en grunn til at man skal ha tilvekstkontroll. Jeg får f.eks ikke føde på mitt lokale sykehuset med mindre alt er bra med babyens vekst. Og da regner jeg jo egentlig med at de er ganske interesserte i å avdekke evt vekstavvik.. Men det vil jeg finne tidsnok ut av:) Har full forståelse at det er andre pasienter som er mye mer kritiske enn meg, men man føler jo litt på det som høygravid og full av hormoner...
Jeg var på kontroll på fredagen og skal tilbake igjen om 1.5 Uke for kontroll med mindre jeg har født da jeg er i uke 38 i morgen
 
Back
Topp