Tiltakende kvalme?

Anemor88

Andre møte med forumet
Hei!

Den første kvalmen meldte sin ankomst rundt uke 8, og var tiltakende og deretter konstant frem til rundt uke 14. Deretter ble det noe bedring, som i at morgenen var verst, og at kvalmen ble bedre utover dagen. Det var akkurat som om kvalmen ble erstattet med trøtthet. Nå, i uke 17, har det imidlertid tatt helt av igjen, og jeg både kaster opp og er kvalm gjennom store deler av døgnet igjen.

Er det noen som har opplevd lignende? Jeg holder på å bli sprø av dette her :meh: Jeg føler meg så sykt ubrukelig overfor både mann og arbeidsgiver :(
 
Da er vi akkurat samme, er 17 uker på vei, og kaster opp hele tiden
 
Var egentlig helt kvitt kvalmen rundt uke 12 om jeg husker rett. Er nå i uke 19 nå og kaster igjen opp minst 1 gang om dagen igjen :bored: Forferdelig irriterende, selv om jeg vet jeg har det godt sammenlignet med mange andre <3
 
Det er jo egentlig litt godt å lese at jeg ikke er alene, for jeg blir litt stressa :shy: Ikke at jeg unner andre denne elendigheten, men da er det i hvert fall ikke helt merkelig at dette skjer!
 
Hei!

Den første kvalmen meldte sin ankomst rundt uke 8, og var tiltakende og deretter konstant frem til rundt uke 14. Deretter ble det noe bedring, som i at morgenen var verst, og at kvalmen ble bedre utover dagen. Det var akkurat som om kvalmen ble erstattet med trøtthet. Nå, i uke 17, har det imidlertid tatt helt av igjen, og jeg både kaster opp og er kvalm gjennom store deler av døgnet igjen.

Er det noen som har opplevd lignende? Jeg holder på å bli sprø av dette her :meh: Jeg føler meg så sykt ubrukelig overfor både mann og arbeidsgiver :(
Sniker fra januar-gruppa. Jeg hadde det likt som deg, bare at jeg var i uke 15 da kvalmen ble verre. Måtte da starte med Zofran, måtte fungere for de andre ungene sin skyld også. Jeg ble skikkelig bekymret, siden den ble verre og ikke bedre. Men urinprøver er fine, og baby har det bra. Er fortsatt kvalm og kaster opp. Varierer litt fra dag til dag, men det er få dager jeg kan gå uten kvalmestillende.
 
Samme her. 17 uker og kvalmen, oppkast og det lave energinivået er tilbake. Dette svangerskapet har virkelig ikke vært enkel hittil for min del… :meh:
 
Sniker fra januar-gruppa. Jeg hadde det likt som deg, bare at jeg var i uke 15 da kvalmen ble verre. Måtte da starte med Zofran, måtte fungere for de andre ungene sin skyld også. Jeg ble skikkelig bekymret, siden den ble verre og ikke bedre. Men urinprøver er fine, og baby har det bra. Er fortsatt kvalm og kaster opp. Varierer litt fra dag til dag, men det er få dager jeg kan gå uten kvalmestillende.

Hoff, og hvis du er sniker fra januar, så er du lenger i løypa enn meg! Er det fortsatt like ille? Takk for at du deler forresten :Heartred
 
Hoff, og hvis du er sniker fra januar, så er du lenger i løypa enn meg! Er det fortsatt like ille? Takk for at du deler forresten :Heartred
Kvalmen er like ille enda ja, og jeg har lettere for å kaste opp nå.
For de fleste blir kvalmen bedre etterhvert, så håper der blir tilfelle for deg:happy:
 
Kvalmen er like ille enda ja, og jeg har lettere for å kaste opp nå.
For de fleste blir kvalmen bedre etterhvert, så håper der blir tilfelle for deg:happy:

Så brutalt det kan være å være gravid o_O Jeg ler fortsatt veldig godt av meg selv, som før graviditeten tenkte at «så deilig det skal bli å slippe mensen i ni måneder» … Haha, lite visste jeg om hva det var som ventet! :happy090
 
Hei!

Den første kvalmen meldte sin ankomst rundt uke 8, og var tiltakende og deretter konstant frem til rundt uke 14. Deretter ble det noe bedring, som i at morgenen var verst, og at kvalmen ble bedre utover dagen. Det var akkurat som om kvalmen ble erstattet med trøtthet. Nå, i uke 17, har det imidlertid tatt helt av igjen, og jeg både kaster opp og er kvalm gjennom store deler av døgnet igjen.

Er det noen som har opplevd lignende? Jeg holder på å bli sprø av dette her :meh: Jeg føler meg så sykt ubrukelig overfor både mann og arbeidsgiver :(

Jeg opplever akkurat det samme. Har hatt to kjempefine uker med masse overskudd og energi. Nå er jeg derimot kjempekvalm og kaster opp igjen, uke 19 nå
 
Last edited:
Back
Topp