Tiltak?

1+1

....
Nå har mini blitt forkjøla IGJEN, og jeg blir litt halvhysterisk når jeg hører hun sliter med å puste! Nyser, hoster og er tett! Trodde ikke de ble så mye syke når de var såå små? Hun får jo morsmelk også som burde være medisin vel? Så da lurer jeg på, er det noe jeg kan gjør/ikke bør gjør for å holde henne frisk? Det er litt dårlig luft på soverommet, kan det være det? Bør jeg ha vinduet oppe hele natta? Eller kan det være trekk som gjør henne snufsen? (Senga står på motsatt side av vinduet).

Vår lille tass har enda ikke vært syk (bank i bordet), så jeg har ikke så mye å komme med annet en at vi har hatt vinduet på soverommet på vidt gap ganske lenge nå. Henger kun et gardin foran, men som hos deg står senga hans på andre siden av rommet. Nå skal det sies at vi har et veldig varmt soverom da, for det er stue under med varmepumpe, null isolering i gulvet opp til soverommet, men derimot masse i taket over soverommet. 

Det funker godt hos oss i alle fall. :) Lykke til og god bedring!

Jeg ville prøvd å ha vinduet oppe, frisk luft er bare sunt :)
Husker hvertfall jeg fikk beskjed av legen om det når storebror var skikkelig forkjøla når han var baby, så da hadde vi vinduet oppe selvom det var midt på svarteste vinteren.
Eneste gangene vi har vinduet igjen nå er når det blåser skikkelig ute for vi har nordavinden rett inn på soverommet, og det er storm der når det blåser skikkelig.

Her har også minsten vært en del forkjøla og snufsete! Det første du kan gjøre er jo å sprute morsmelk inn i nesa hennes hvis hun er tett, det er jo den beste medisinen! Har gjort det her, og stort sett hjelper det! Kan også bruke saltvann.. Også lufter vi godt (gjennomtrekk) på soverommet før natta og har vinduet oppe hele tiden. Her står også senga hans på andre siden av vinduet, så får ikke direkte trekk! ellers er det ikke noe annet jeg har gjort.. 

Aurora har ikke vært syk ennå, heldigvis. vinduet står på vidt gap med rullgardina nede selvføgelig. vi fikk sånn oversikt over hvordan temperatur det skulle være på rommet av helsesøster. heller lue og votter om natta enn dårlig luft.  

For en hjelp det er å ha babyverden når man lurer på noe :-) Mini ble frisk til neste dag. Kledde henne godt og åpna vinduet, DET gjorde susen! Så tusenvis av takk for hjelp :) Ikke alltid like lett å vite med disse småtassene :-)

Så bra! Får håpe hun holder seg frisk videre også da! :)

Back
Topp