Tilsnakker dere andres barn ? *inspirert*

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Om dere feks har besøk.. du ser noe du reagerer på som barnet til venneparet/venninnen din gjør.. Føler du at du kan si i fra til dette barnet? Eller lar du det gå.. og håper at mammaen/pappaen til dette barnet oppdager det neste gang dette barnet gjør det du reagerte på?

Om dere skjønner?[;)]

Vi hadde et vennepar på besøk her for noen mnd siden.. og disse barna eier ikke manerer.. De ødela 2 leker til Frida.. jeg turte ikke å si i fra der og da.. mener det er foreldrene sine ansvar når de sitter like ved.. og ser hva som skjer..

Irriterenes![&:]

Om barnet gjør noe mot mine ting i mitt hus eller veska mi, ikke minst mot mitt barn, og foreldrene ikke sier fra selv så gjør jeg det uten å nøle!!

Da hadde eg gitt beskjed ja. Både til barna og foreldra. Hadde også krevd erstatning for leikene, som foreldrene faktisk er pliktig til å gi deg. Om det ikkje hjelper, hadde eg nok ikkje sluppet dei i nærheten av hennes leiker. 

jeg sier ifra når det er tanteungene mine og sånn og nære venner.
feks tantebarnet mitt som er 1/2 år eldre enn Em er veldig fæl me og prøve og klore ho i fjeset og ta lekene hennes da sier eg..
M.. det er ikke lov og sånne ting

ORIGINAL: StinkiStini

Om barnet gjør noe mot mine ting i mitt hus eller veska mi, ikke minst mot mitt barn, og foreldrene ikke sier fra selv så gjør jeg det uten å nøle!!

Jeg sier i fra, synes det er viktig at barn forstår at ikke alle har de samme reglene som de evt har hjemme..
lar andre snakke til min sønn om han gjør noe han ikke får lov til hos andre, jeg vet jo ikke alltid hva regler de har..
synes det er helt greit!![:)]

Jeg har ikke og kommer sikkert ikke til å si ifra til venners barn. Men til mine brødres barn og barna til svigerinna mi har jeg snakket til. Når foreldrene var til stede. Da var det noe de gjorde mot mine ting og mot meg som jeg synes var respektløst. Og når da foreldrene ikke griper inn så gjør jeg det.. Ikke at jeg er "fisefin" på ting, men man skal jo lære manerer en plass, eller? Og ærlig talt så skjønner jeg ikke at foreldrene lar barna gjør slike ting (gidder ikke ramse opp), jeg passer på dattera mi når vi er på besøk. Hun skal lære at hun kan ikke gjøre som ho vil så lenge vi ikke er hjemme. Hun skal jo ha grenser her også altså.. men U see?

det spørs hvem sine barn det er- men de fleste av mine venninners barn har jeg ingen problem å si noe til- for jeg vet at foreldrene hadde gjort det samme dersom de så det .. og vice versa [:)]

ORIGINAL: StinkiStini

samme her[:)]

Ja. Er de i mitt hjem må de følge reglene som er her og da snakker jeg til de. Ser ikke at det er noe problem.

ORIGINAL: Svartengel

Da hadde eg gitt beskjed ja. Både til barna og foreldra. Hadde også krevd erstatning for leikene, som foreldrene faktisk er pliktig til å gi deg. Om det ikkje hjelper, hadde eg nok ikkje sluppet dei i nærheten av hennes leiker. 

Skjedde sist de var her og.. barnet deres slo snuppa mi med en gitar i hodet gjentatte ganger.. Jeg sa stille og rolig at sånt er ikke lov.. men dette barnet fortsatte alikevel.. Mammaen var jo ute med oss hun og.. hun sa bare: Nei NN, dette er ikke lov... på en meget mild måte.. noe som ikke dette barnet reflekterte over engang.. og bare fortsatte..

Ente med at jeg måtte fjerne snuppa mi fra situasjonen..

Så grudde meg til de kom hit nå.. for visste hvordan det kom til å bli...

æ sir ifra...i mitt hjæm gjelder mine regla!!!

...og æ syns det e en flott ting at andre sir ifra tel mine barn!!!

Hjemme hos meg er det mine regler som gjelder, og også hva som er greit å gjøre med mine ting/mot mine barn. Så ja, jeg hadde sagt ifra [;)]

Oj, ja selvfølgelig..haha [8D]  hva gjør  dere hvis dere ikke gjør der da?? Nå kjefter jo jeg veldig sjelden, men snakker til de akkurat
på samme måte som til mine egne barn hvis de er i ferd med å gjøre noe jeg ikke aksepterer..

Jeg er muligens altfor mye sammen vennenens barn (de er også naboer og vi er mye sammen) for de foreldrene gjør akkurat det
samme med våres barn. Jeg kan ikke ha øyne i nakken når vi er 4-8 barn i samme huset hver helg ettermiddager [:)] så er
veldig glad for at dette er gjensidig i vår gjeng [:D]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Skjedde sist de var her og.. barnet deres slo snuppa mi med en gitar i hodet gjentatte ganger.. Jeg sa stille og rolig at sånt er ikke lov.. men dette barnet fortsatte alikevel.. Mammaen var jo ute med oss hun og.. hun sa bare: Nei NN, dette er ikke lov... på en meget mild måte.. noe som ikke dette barnet reflekterte over engang.. og bare fortsatte..

uff [:@][:@][:@]

Jeg sier ifra til barn av venner og andre i familien.
Både her hos meg og hos dem.
Regner med at foreldrene syns det går bra,
og at de sier fra til meg hvis ikke...?!?

Det er så kjipt å se sånn,  et vennepar vi ikke er så mye sammen med har et par sånne "ramper" [8D]  totalt ukonsekvente foreldre (har vært i skillsmisse, så de har konstant dårlig samvittighet overfor barna) så vi andre er nødt til å snakke til de, ta de til side og si at barna blir redde når de oppfører seg på denne måten. Etter en liten stund ser
de litt ann de andre barna, og er "snille"  [:D]  så snakk med ungen, de skjønner mer enn de later som [8D]

ORIGINAL: Lena Levegg

Det er så kjipt å se sånn,  et vennepar vi ikke er så mye sammen med har et par sånne "ramper" [8D]  totalt ukonsekvente foreldre (har vært i skillsmisse, så de har konstant dårlig samvittighet overfor barna) så vi andre er nødt til å snakke til de, ta de til side og si at barna blir redde når de oppfører seg på denne måten. Etter en liten stund ser
de litt ann de andre barna, og er "snille"  [:D]  så snakk med ungen, de skjønner mer enn de later som [8D]

Ja, dette her er heller ikke noe vennepar vi har så mye med å gjøre.. så synes da det blir litt vanskelig..

Lettere å si i fra til barn i familie feks.. eller gode venners barn..

[;)]

sier ikke foreldrene noe, så sier jeg noe ja.. Kommer selvf ann på hva de gjør[8D]

ORIGINAL: * supermeg*

sier ikke foreldrene noe, så sier jeg noe ja.. Kommer selvf ann på hva de gjør[8D]

Ja, det er klart[:)]

Back
Topp