Tilskudd

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Hvilke tilskudd tar dere? Gjerne dere som ikke tar de overprisa gravidpakkene? Husker jordmor sa at det ikke var vits i å ta de, da man kunne slippe billigere unna med det man trengte :)

Jeg tar multivitamin, omega 3 og jern. Den jeg tar inneholder også job men ikke kalsium så vurderer å kjøpe det i tillegg. :)

Jeg tar jern, d-vitamin, folat også tar jeg vitaminbjørner fra barna når jeg kommer på det. Verdiene mine var fine i sommer, men jern og d-vitamin var i nedre sjiktet av referanseområde - derfor tar jeg disse

Jeg kjøper de sinnsykt dyre gravidtablettene, men etter å lest denne tråden innser jeg at jeg skal bytte de ut med et mye rimligere alternativ :hilarious:

Jeg tar også nycoplus multi, som jeg er kjempefornøyd med. Forrige graviditeter/prøvinger har jeg brukt vidi+ multi og de ble jeg altså så kvalm av å bruke. Så flere ganger jeg trodde jeg var gravid når jeg brukte de pga kvalme, kastet til og med opp liksom.

Folat+jod, B12, D-vitaminer, jern og magnesium. Tok blodprøver og manglet disse.

Jeg tar også nycoplus multi og tran. Tar et par jerntabletter i uken bare for å være på den sikre siden, jeg slet med jernnivåene i forrige svangerskap. De dyre gravid-vitaminene er en scam ja:facepalm:

Hittil har jeg tatt Metode sin gravid-tilskudd (folsyre og jod), som ikke er så dyre. Vurderer å bytte over til multivitamin da jeg også trenger bl.a. D-vitamin. Ser at multivitaminene til samboeren inneholder rett dose med folat, så mulig jeg bare tar fra han :happy:

Back
Topp