Tilskudd

seilefru

Elsker forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Julikulene 2020
❤️Mailykke 2022❤️
Hei alle sammen! :smiley-bounce012

jeg lurer litt på hvilke tilskudd i tillegg til folat dere tar? har jo vært mye skriverier om at vi må ta jod også.

Men, jeg tar multivitamin med jod, er det nok?

ellers tar jeg omega 3 også :happy:
 
Hei alle sammen! :smiley-bounce012

jeg lurer litt på hvilke tilskudd i tillegg til folat dere tar? har jo vært mye skriverier om at vi må ta jod også.

Men, jeg tar multivitamin med jod, er det nok?

ellers tar jeg omega 3 også :happy:

Frem til nå har jeg tatt folat, jod og tran-kapsler. Nå skal jeg gå over til "gravid"-tilskuddet fra Nycoplus - da burde jeg være dekket tenker jeg :) Der er det all slags greier, inkludert jod. (https://www.komplettapotek.no/produ...g-mineraler/nycoplus-gravid-tabletter-kapsler)
 
Sniker fra juni. Du får kjøpt pakker med alt av vitaminer du trenger på apoteket. For eksempel nycoplus gravid eller lifeline care gravid :) koster litt, men da vet du at du får det du trenger :)
 
Sniker fra juni. Du får kjøpt pakker med alt av vitaminer du trenger på apoteket. For eksempel nycoplus gravid eller lifeline care gravid :) koster litt, men da vet du at du får det du trenger :)
Ja for sist kjøpte jeg ikke det. Men kanskje like greit å gjøre det denne gangen! Er det folat i den og? Eller tar du det utenom?
 
Ja for sist kjøpte jeg ikke det. Men kanskje like greit å gjøre det denne gangen! Er det folat i den og? Eller tar du det utenom?
Folat er i den :) trenger ikke noe utenom. Er 4 tabletter du skal ta daglig i pakka :)
 
Jeg tar bare krillolje (inneholder mye jod). Folat får jeg nok av i kosten :)
 
Jeg tar bare krillolje (inneholder mye jod). Folat får jeg nok av i kosten :)

Jeg snek litt i juligruppen og så dette - må si jeg er imponert over kostholdet (ref antall egg osv)! :) Basert på dette ville jeg tippet at du er skikkelig sterk og har et ordentlig treningsopplegg, stemmer det? :hilarious:
 
Jeg snek litt i juligruppen og så dette - må si jeg er imponert over kostholdet (ref antall egg osv)! :) Basert på dette ville jeg tippet at du er skikkelig sterk og har et ordentlig treningsopplegg, stemmer det? :hilarious:
Hehe.. Ja! Jeg er litt ernæringsnerd :p Trener 4-5 ganger i uka :D
 
Hehe.. Ja! Jeg er litt ernæringsnerd :p Trener 4-5 ganger i uka :D

Ja, jeg tenkte kanskje det måtte være noe sånt :D Får stjele noen oppskrifter og treningsopplegg fra deg i juligruppa :cat: Selv prøver jeg å trene to ganger i uka, og er veldig fornøyd når jeg får til det :hilarious:
 
Nycoplus gravid tar jeg, føler den dekker behovet. Vil ikke ta helt av og få i meg for mye heller:shy:
 
Jeg tar folat og D-vitamin, selv om jeg egentlig tror jeg får i meg nok av begge deler i kosten. Spiser fisk til middag tre ganger i uka og spiser ellers mye makrell i tomat, egg, meieriprodukter, spinat, grønnkål og brokkoli i tillegg til grovt brød.
 
Tar kun folat jeg, men etter å ha lest svarene i tråden føler jeg at jeg burde begynne å ta noe mer:smiley-ashamed008
 
Tar kun folat jeg, men etter å ha lest svarene i tråden føler jeg at jeg burde begynne å ta noe mer:smiley-ashamed008

Det tror jeg kommer veldig an på hva du spiser.
Sjekk ut denne: https://www.matportalen.no/rad_til_...r_mineraler_og_kosttilskudd_mens_du_er_gravid

Her står det litt om hvilke mineraler og vitaminer du trenger og om hvilke matvarer som inneholder dem. Så er det bare å Google seg fram til anbefalt dose. Jeg fant for eksempel ut at jeg ikke burde ta ekstra jod, da jeg allerede får i meg nok!
 
Back
Topp