Tilskudd

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Tar dere noe kosttilskudd, utover folat?

Jeg tar en sånn gravid-pakke kjøpt på apoteket, er fire tabletter der som tas daglig.

Multivitamin med jern og jod i seg og vegetabilsk omega 3 :p

Tar multivitamin (Multi fra nycoplus) med både jod og nok folat :happy:

Veksler mellom å ta tran+folat og sånn gravidpakke. Spiser relativt variert, men vanskelig å få i seg nok fisk. Fant ikke vanlige jod-tabletter, så derfor jeg kjøpte den gravidpakken :shy:

Gravidpakke fra Nycomed med folat, jod, omega 3 og alt annet mellom himmel og jord :hilarious:

Tar vanlig multivitamin alltid samt b-vitamin siden jeg ikke spiser kjøtt. Og algebasert omega 3. Ekstra under svangerskapet er jod annenhver dag og vurderer å starte med jern (jordmor sa at nivået skulle være over 70 i svangerskapet mitt varm 50. Men samtidig er det langt over nedre grense, så vil høre med lege her nede da jeg i utgangspunktet er skeptisk til jerntilskudd

Jeg tar tran i tillegg.

Jeg venter på sånn gravid-pakke, men passer mest på å ta folat. Hadde heldigvis litt igjen fra sist, glemte det jo helt av i forvirringen over å ha blitt gravid så fort! :hilarious:

Jeg har tatt folsyre vitamin d. Men nå som sola er her og man er mer ute tar jeg kun folsyre. Vurdere å kjøpe graviditet vitaminer, sånn pakke. Men hun dama på apoteket mente det faktisk ikke var noe vits om man hadde normalt kosthold?! Skulle tru de ville selge, men hun sa hva hun mente... Det kan man like:happy:

Jeg har tatt folsyre vitamin d. Men nå som sola er her og man er mer ute tar jeg kun folsyre. Vurdere å kjøpe graviditet vitaminer, sånn pakke. Men hun dama på apoteket mente det faktisk ikke var noe vits om man hadde normalt kosthold?! Skulle tru de ville selge, men hun sa hva hun mente... Det kan man like:happy:
Ja, det er tillitsvekkende med sånne folk! :happy:
Jeg tror også at man ikke trenger altmulig som er i en sånn graviditetspakke, men ville ta litt ekstra jod og det fant jeg ikke som vanlig kosttilskudd... Noen som har tips om hvor jeg kan få tak i det?

Jeg tar en sånn gravidpakke med tabletter, den skulle visst dekke alt :( men må ærlig si at jeg ikke alltid er like flink å huske den :(

Jeg tar bare folat. Har en sånn pakke med vitaminer jeg liksom skulle ta helt i starte da jeg amma, lurer på om jeg skal sjekke om jeg kan ta disse nå. For den pakka er nesten full:hilarious: jeg glemmer å ta sånt, er helt håpløs! Lurer på hvordan det blir når jeg skal begynne på p-piller igjen etter nesten 4 år uten når den (forhåpentligvis) forestående fødsel er overståtto_O

Back
Topp