Tilskudd til "lappen"

nesco

Elsker forumet
Har tidligere hørt om folk som har fått tilskudd til førerkort klasse B gjennom NAV arbeid...dette fordi at de er blitt lovet jobb/har en jobb for hånd hvor de trenger sertifikatet, men min søster fikk beskjed på nav i dag at det kun gjaldt for sertifikat for lastebil [8|][8|][8|]

Noen som vet om dette stemmer?

Du, en venninne av meg fikk bil-lappen gjennom nav arbeid.. Hun sa at
hun ville jobbe som yrkessjåfør. Hun hadde oppkjøring for litt siden, så
det er ikke så lenge siden heller [:)] 

ORIGINAL: ~Luna~

jepp mener å h hørt det samme[;)]

Sikkert ei nede på nye felles nAV som ikke kan reglene da...alltid mye tull i slike overganger. Jeg spurte for min søster for ei stund siden, og da sa en mann der nede at det var bare å søke

Vet de er blitt MYE strengere på dette nå, men svigerinna mi som har vært innunder NAV i flere år har fått dekket billappen nå (holder på med oppkjøring), hun trengte førerkort for å få fast stilling i firmaet hun var omskolert til

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: ¤Elisabeth

har aldri hørt om det. Da kan jo hvem som helst som ikke har penger til lappen få lappen da.
Urettferdig for de som faktisk har spart opp penger ;)

Nei man må være garantert en jobb. Og det er mange kriterier for å få dekket lappen

Signerer denne, er ikke slik at "alle" kan få lappen gjennom nav

Har hørt at folk har fått det på truck og lastebil...men ikke på klasse b...aaltså bil... da tror jeg eneste tilskudd er fra foreldre[8D]

Det er tydeligvis forskjell fra nav til nav [8|]
Venninna mi fikk bil-lappen fordi hun ønsket å jobbe
som cateringsjåfør, ikke fordi hun hadde garantert en
jobb som det.. Og broren min fikk semi-lappen fordi han
ønsket å kjøre semi, ikke fordi han hadde garantert jobb..

Back
Topp